recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nexus 6, 9 og Player er kommet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nexus 6, 9 og Player er kommet

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nexus 6, 9 og Player er kommet
    Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 07:09
Helmuth - Sikkert, hvis der var tale om mere end 0.2GHz. Ikke desto mindre, så er hardwaren stadig 100 ens. Desuden, så kræver er det ikke særlige færdigheder, at overclocke CPU'en i Z2. Kører selv med 2.5GHz på min. 

Ukke - Tror ikke problemet ligger i tabletten selv. Tror det er opladeren det er galt med. Den medfølgende er på 1.5A. Men selv hvis jeg bruger den på min telefon, lader den langsommere end hvis jeg bruger telefonens egen 1.0A. Jeg købte bare en 2.1A oplader på eBay til ca 40kr med forsendelse og nu lader Z2 Tablet hurtigt. Så evt. anbefal din far det samme.
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

SoC er bare clocked til 2.5GHz i Z3'eren, men det er stadig samme chip.

Øh....  Og du mener slet ikke at clockfrekvensen har nogen betydning for tablettens performance?? 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 23:23
Nagash.

Er du tilfreds med din Z2 tablet? Min far har nemlig den første tablet i Z-serien (den hedder vist bare Tablet Z), den synes jeg faktisk er ganske fin.

Af ulemper er der bl.a. lang opladningstid, skærm er ultrafølsom overfor fedtfingre og så er den ikke helt så rar at holde ved pga. De skarpe kanter. Men jeg synes den lange opladningstid trækker rigtigt meget ned. Det skulle dog være rettet på Z2.

Lige nu er valget nok mellem Z3 Tablet Compact og Nexus 9. Gider ikke Samsungs bloatware.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Er routere med AC hastighed efterhånden ikke hurtige nok til streaming?
En god G rputer er skam  nok allerede til netflix, youtube osv.
.....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 22:20
Jeg sagde først, at hardwaren er ens, du sagde nej. Tjek gerne mit link igen. Det er 100% ens. SoC er bare clocked til 2.5GHz i Z3'eren, men det er stadig samme chip. Og så begyndte du at snakke om at udvide RAM, hvilket du ikke kan på nogle mobiler eller tablets jeg har kendskab til ;)

Så DET tager du fejl af, fætter Helmuth :)
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 21:34
Øh, hvad er det lige jeg tar fejl af, fætter højben? Z3'erens overclocked er jo (lidt) hurtigere, end din gamle z2'er.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 19:32
Hehe.. Ingen grund til, at blive fornærmet. Du tog bare fejl ;)
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 RAM-udvidelse? Jeg går ud fra du mener hukommelse? RAM er de begge født med 3GB af, og kan hverken udvides eller tages fra ;)
Men det er rigtigt der står, at Z3'eren kan klare op til 128GB SD-kort, mens der står 64GB ved Z2'eren. Men dette styres af CPU'en.
Og der kommer vi til dit andet punkt. CPU'erne er ens. Z3'eren er bare clocked lidt højere, men modelnummeret er den samme. Så derfor kan Z2'eren sikkert også tage et 128GB kort. Har dog kun en 64'er i min, så skal være helt ærlig og sige, at jeg ikke har prøvet.

Se sammenligningen her:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6145&idPhone2=6633
CPU'en er nede ved features. Læg mærke til, at ikke bare Snapdragon 801 er ens, også selve modelnummeret.

OK klugscheisser
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 19:00
Jeg tror det. Jeg streamer af og til med PLEX til min Z2 Tablet uden transcoding. Oplever ingen hakken ved det. Så det er nok okay efterhånden. Men det er stadig ikke noget, jeg vil sætte min lid i som daily driver. Slet ikke, når vi snart begynder at snakke om UHD.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 18:10
Er routere med AC hastighed efterhånden ikke hurtige nok til streaming?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 17:09
Treated - Som jeg skrev tidligere, så kommer der jo væltende ind med en masse andre Android TV snart, så mon ikke der kommer en eller ti, som faktisk har et ethernet-stik.
Modsat telefoner og tablets, så vil Android Wear, Auto og TV blive styret af moder Google på softwaren. Producenterne må kun pille med hardwaren.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 16:28
men altså hvorfor har den ikke net kabel indgang, kommer ikke til at eje den her så øv altså
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu