recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hardware til kalibrering??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hardware til kalibrering??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hardware til kalibrering??
    Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 00:03
hej alle sammen, jeg går lidt og tænker at forsøge at anskaffe meget noget hardware og tilhørende software til kalibrering af både mine tv skærme og projektor skærme, men hvad skal jeg købe?

har kigget på spyder4, men aner ikke om det er noget jeg kan finde ud af at bruge.

håber i kan hjælpe mig lidt, kunne nemlig godt tænke mig at få det bedste ud af mine ting.


Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 08:19
Det er hvad jeg har, det er dyrere en spyder 4, men meteret bliver ikke unøjagtigt over tid og måler også meget mere nøjagtigt end de billigere metere

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1407756255
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 19:48
tak for svaret jesper.

kan du måske fortælle lidt om hvordan den er at bruge? er det brugervenlig eller kræver det meget af brugeren at kunne bruge.

jeg har ingen erfaring med dette udover hifiklubbens kalibrerings dvd som jo bare er plug and play eller hvad man skal sige:)


EDIT:
fik vist spurgt lidt for hurtigt, jeg nåede slet ikke at læse på linket:)


Redigeret af jacobthor91 - 21-Oktober-2014 kl. 19:50
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 19:58
mangler den ikke nogle muligheder i forhold til spyder's versioner?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:06
i1Display Pro rules the world!!! Sammen med HCFR som er gratis Chromapure hvis du syntes HCFR er for uoverskuelig, men HELT SIKKERT i1Display Pro Retail fra x-rite. Glem alt om Spyder.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:11
ved du hvor den evt kan købes henne? kan ikke finde den hos cinemagic trods pricerunner finder den hos dem:/
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:16
Her: https://www.dustinhome.dk/product/5010601442/i1-display-pro søg evt. efter EODIS3 :)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:20
ok, jeg fandt den lige her til 400 mindre end det link du gav mig.

http://www.grafisk-handel.dk/shop/x-rite-i1display-pro-4877p.html

den vil jeg absolut lige prøve at læse og se lidt om, kan se der er nogle videoer omkring den:) tak for endnu et produkt
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:21
Mener faktisk der er kommet en version 2, er ikke sikker ... men prøv at læs om den på http://www.avsforum.com/forum/139-display-calibration/
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:27
ok, jeg læser lidt:) 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:29
Læs også her: http://www.chromapure.com/newgear_display3.asp
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu