recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Modulator til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modulator til YouSee

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 09:52
Du har ikke skrevet noget om din pakkestørrelse og internet.
Internet ligger så vidt jeg er bekendt med i den nederste del af frekvensbånd op til 143MHz, undtaget FM båndet på ca. 87 - 108MHz.

Så hvis du har Yousee internet med kabelmodem placeret først på kabeltv fordelings strengen, kan du evt. indsætte et spærrefilter ca. midt i området 108-143MHz efter modem udtag. (EDIT: Hvis det er til at finde et filter til det område Wink )

Kræver at modulator heller ikke sender noget "baglæns" som kan genere kabelmodem, men det formoder jeg modulator allerede har indbygget isolationsforstærker til at klare.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 22-Oktober-2014 kl. 12:42
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 12:53
Har fiber internet, så ingen internet ved yousee.

Pakkestørrelsen er på nuværende tidspunkt mellempakken, men er ikke afvisende for at det på sigt er fuldpakken eller grundpakken.

Hvis denne løsning låser mit til grundpakken så er det faktisk også ok. Vi bruger ikke så meget flow tv
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 15:23
Interessant projekt - skriv endelig, om det lykkes! Held og lykke Smile
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 15:35
Hjemme hos mine forældre findes der en analog kanal hvor på der kører en gammel Windows Mediacenter, og det er ikke mine forældre der har sådan en kørende Smile

Så husk at sikre at dit signal ikke ryger tilbage ud på Yousee nettet.
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:57
Ellers kan http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=11713&zoneid=5 måske bruges?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 19:44
Nej ikke rigtigt.. Den du linker til er egentligt bare et kamera med indbygget powerline.

Jeg har alarm og kamera system for ca. 100.000 så det er eksisterende løsning der bare skal udbygges så det kan ses på alle tv og ikke kun enkelte idag.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 21:20
Du har fra 672 MHz og op, og alternativt bånd 1, hvis dine modtagere kan
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu