recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Monitor i stedet for tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Monitor i stedet for tv?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 13:38
En monitor betyder ifølge Politikens NU DANSK ordbog både
1. Et apparat til overvågning af bestemte processer
2. En glasflade i et elektronisk apparat, hvorpå signalet vises som et billede.

Redigeret af bentpetersson - 24-Oktober-2014 kl. 13:38
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 14:25
Bare vi kan være enige om at en monitor skærm skal tilsluttes en kilde for at vise noget.

Overvågning er monitorering og sagen uvedkommende.

Redigeret af Kampus - 24-Oktober-2014 kl. 14:27
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bare vi kan være enige om at en monitor skærm skal tilsluttes en kilde for at vise noget.


Enig.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 14:29
Og når den diskussion så er sluttet. Så ved i begge jo godt hvad jeg mener. Altså en monitor ala de gamle pioneers. Men lyder som om jeg må droppe denne tanke, da de professionelle monitors jeg er rendt ind i, er uden for min rækkevidde pt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 14:38
Det blir sikkert ikke fremstillet til konsummarkedet mere, da der er større flow i salg af TV med tunere der forældes. Prisen på TV er jo også en anden i dag end for 5 år siden, hvor Pio monitoren blev fremstillet.

Så lav pris og kalkuleret kortere levetid er hvad producenterne arbejder efter, til stor skade for miljøet, desværre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Men lyder som om jeg må droppe denne tanke, da de professionelle monitors jeg er rendt ind i, er uden for min rækkevidde pt.


Næh, du køber bare et tv og lader det være monitor. Se alt "ekstraudstyret" som "overflødigt skrammel", du heldigvis ikke behøves at bruge.....

Grunden til at du ikke finder masser af monitors på konsummarkedet er at det ikke er noget der sælger. Den resterende teknologi i fjernsynet er ikke noget der koster voldsomt mange basseører at proppe i nu man er i gang med at bygge og så vil de fleste helst have det med.

Klaus (med at aldrende Pioneer tv brugt som monitor)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 17:51
Det er da en god idé, Klaus
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 18:41
Man skal huske at en pio 500m som Kampus og jeg selv har
faktisk skulle sælges til erhverv og ikke til private
den hedder 500A og har en boks som alt skulle tilsluttes til.

Er helt enig med Klaus
køb et tv og brug den som en monitor


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:01
Panasonic har rene monitor modeller bl.a. beregnet til hjemmebio
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:05
Hvad ligger NECs monitorer i? Altså de store til proff. brug.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hvad ligger NECs monitorer i? Altså de store til proff. brug.

Det vil nok være polystyrene.
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu