recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for router end DD-wrt ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for router end DD-wrt ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for router end DD-wrt ??
    Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 19:29
Hej alle,

Jeg har for noget tid siden (nogle måneder..) købt 2 d-link wr1043nd (mener jeg de hedder) som jeg har smidt DD-WRT software ind på.. Det fungere som sådan også fint, men nu er der gået helt ged i den. Og søger jeg på nettet, ser jeg helt vildt mange andre har samme problem.. Og har ingen løsningen fundet på det.

Jeg har Yousee router, hvor wireless er slået fra. Så har jeg en d-link stående som access point, og en anden d-link der er sat op som noget bridge noget, så den smider signalet videre.

Fejlen er nu, at den dropper internettet med mellemrum. Den smider den helt ned på 1mbit fx, eller går helt offline. Hiver jeg stikket på AP'en og sætter det i igen, fungere det igen noget tid. Og præcis det problem ser jeg hos rigtig mange via Google.

Spørgsmålet er så, hvad software der kan det samme, som jeg kan forsøge mig med? 

Grunden til jeg først satte det op sådan, er at jeg har Chromecast på et tv, hvor DNS'en bliver nød til at være ændret i routeren for at kunne bruge Netflix i andre lande..
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 00:20
Hvis model nummeret du har skrevet, så har du anskaffet dig to TP-Link routere.

http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:


Fejlen er nu, at den dropper internettet med mellemrum. Den smider den helt ned på 1mbit fx, eller går helt offline. Hiver jeg stikket på AP'en og sætter det i igen, fungere det igen noget tid. Og præcis det problem ser jeg hos rigtig mange via Google.

Lyder som at softwaren går i selvsving - kernel panic eller pakker som bliver looped.

Du kan prøve med OpenWrt i stedet for dd-wrt.

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:


....., og en anden d-link der er sat op som noget bridge noget, så den smider signalet videre.

Jeg tror ud anvender den som repeater.

Jeg vil dog foreslå dig at redesigne dit netværk. At anvende en SOHO routere som AP, er lidt som at anvende en skiftenøgle som hammer, det kan godt lade sig gøre men det er ikke optimalt.

Et pro AP er som regel tilstrækkeligt til at dække de fleste hjem - eks. RouterBoard eller Ubiquiti Networks. Det er vigtigt at APet placeret et godt (normalt centralt) sted i hjemmet. Tjek signal kvaliteten med inSSIDer - http://www.inssider.com/helper/

Hvis der er et hjørne af dit hjem som ikke er dækket, så kan du trække et kabel og anvende et micro AP (eks. http://routerboard.com/RBmAP2n).
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hej alle,

Jeg har for noget tid siden (nogle måneder..) købt 2 d-link wr1043nd (mener jeg de hedder) som jeg har smidt DD-WRT software ind på.. Det fungere som sådan også fint, men nu er der gået helt ged i den. Og søger jeg på nettet, ser jeg helt vildt mange andre har samme problem.. Og har ingen løsningen fundet på det.


Hvilken version af DD-WRT kører du med?
Det er ikke alle builds, der er lige gode til alle routere.
Der er lige kommet to nye builds ud: r25139 og r25143. Har du prøvet dem?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:


Spørgsmålet er så, hvad software der kan det samme, som jeg kan forsøge mig med? 

Grunden til jeg først satte det op sådan, er at jeg har Chromecast på et tv, hvor DNS'en bliver nød til at være ændret i routeren for at kunne bruge Netflix i andre lande..


Kan du ikke bare kører med software fra fabrikken?

Jeg kender ikke den model du bruger, men tidligere d-link modeller jeg har haft har det været en mulighed.


Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 10:16
Hent nyeste firmware fra DD-WRT
.....
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 10:51
TBK, jeg er godt klar over det er routere jeg har købt. Købte dem dog fordi folk er glade for at bruge netop den router til DD-WRT. Det har også fungeret ganske godt, indtil fornylig. 

Mit lille access point i gangen, er sat op til "Client bridge" og fungere som AP.  Det er stort set det eneste den gør, og er sat op til. Den første, som håndtere alt det andet, er sat op som AP... 

Som sagt er eneste grund til jeg bruger DD-WRT, er fordi min Yousee router ikke kan sættes op med anden DNS.. 

Zulu, jeg bruger en ældre en build 21676. Jeg prøver at hente en af de nye, og håbe på det ikke går helt i kludder. Jeg læste dog flere steder at opdatering af firmware ikke hjalp på deres problem om dropout på det trådløse.. Så derfor sprang jeg ikke ud i det.

Jeg har ikke vildt meget forstand på netop at sætte det op som sådan.. jeg følger bare nogle vejledninger på nettet.

DiscomanDK, ehm. pas. Det er en ret billig router, så ikke sikker på den kan alt det den skulle kunne.. Jeg købte bare hvad folk anbefalede i guides jeg læste, og gjorde så hvad der stod med dem. Og bum, så virkede det.. Indtil nu.

Så jeg er sgu på lidt dybt vand, da min viden om netværk ikke er så pokkers stor.

Redigeret af RuneH - 26-Oktober-2014 kl. 10:56
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:


Der er lige kommet to nye builds ud: r25139 og r25143. Har du prøvet dem?


25139 og 25143 ser ikke ud til at have været de bedste bulds - der er en del, der har haft problemer med dem, så nu er der kommet et r25179 build.
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 19:02
Hvad med at bruge en gammel PC og et netkort eventuelt trådløs netkort hvis man har brug for det, Så smider du pfsense på den så har du en god router med mange funktioner. Bruger det selv efter at have prøvet et utal af router.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:38
Hvis fejlen optræder mindre end én gang i døgnet, så kan du sætte dd-wrt til at genstarte routeren kl. 4 hver nat og sikkert aldrig opleve problemet igen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af FasTrak FasTrak skrev:

Hvad med at bruge en gammel PC og et netkort eventuelt trådløs netkort hvis man har brug for det, Så smider du pfsense på den så har du en god router med mange funktioner. Bruger det selv efter at have prøvet et utal af router.

Det er også en dyr løsning i strøm. Du kan købe en ny router for de penge hvert år.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
FasTrak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FasTrak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:54
Min er en Pentium(R) Dual-Core CPU E5400 @ 2.70GHz en forholdsvis stor CPU til det den skal bruges til. 2GB ram hdd fra en bærbar 5400rpm bruger kun 14w idle.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 22:44
Det er næsten umuligt alene at finde en pc strømforsyning der kun smider 14 watt væk. Har du da en pico-psu?

Jeg vil tro at dit chipsæt bruger ca. 14 watt og din cpu er næppe nede på 14 watt, da det er en gammel 45 nm fra 2009.

Mon ikke det er fordi du har problemer med at måle korrekt på en switchmode strømforsyning med dit watt meter?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu