recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad fylder på min MacBook Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad fylder på min MacBook Air?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad fylder på min MacBook Air?
    Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 20:12
Go' aften! Big smile

Jeg så lige at min MacBook Air med 128 GB SSD harddisk har 38 GB disponibel, hvis jeg kigger nede i bunden af mit Finder vindue.

Nu har jeg ikke rigtig overblik over hvad det er der fylder på min MacBook, så kan jeg på en eller anden måde få en programoversigt frem, så jeg kan se hvad der fylder hvad? Big smile

Mange tak!
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 20:21
Grand Perspective kan vise grafisk hvor der ligger store filer.
http://grandperspectiv.sourceforge.net

I æblemenuen / Om denne Mac kan du se harddiskplads vist grafisk efter type.

Redigeret af Brixen - 25-Oktober-2014 kl. 16:26
Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 20:35
Okay vildt nok. Der ligger 35 GB under "Andet", hvad mon det kan være?
          
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 20:45
Jdiskreport kan hjælpe dig på vej :-)
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
sphinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-April-2007
Sted: Horsens,Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sphinxdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 20:53
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 22:19
Prøv at kigge i din brugermappe under billeder og videoer.. Der kan den godt finde på at ligge nogle kopier. jeg havde 100+GB pludder liggende her, som alledere lå i iPhoto
Til top
Puppetmaster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puppetmaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 15:43
Jeg vil på det KRAFTIGSTE anbefale følgende: Disk Inventory X  (http://www.derlien.com/)
Det fungerer bare virkeligt godt og gør kun "det der står på pakken"....
// Carsten
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torpedo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Puppetmaster Puppetmaster skrev:

Jeg vil på det KRAFTIGSTE anbefale følgende: Disk Inventory X  (http://www.derlien.com/)
Det fungerer bare virkeligt godt og gør kun "det der står på pakken"....

Den anbefaling bakker jeg 110% op. Når Disk Inventory X har kørt analyse af din disk er det super nemt at få overblik over hvilket filer der fylder disken op og hvad man evt. kan slette (dog med omtanke).




Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 00:15
Har du kigget i folderen 'Overførsler' med downloaded applicationer ?
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu