recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver-valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver-valg

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 23:42
Blir i tvivl om hvad der er hvad, men det kaldes da connect?

https://support.spotify.com/se/problems/#Denon%20AV%20receivers
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Blir i tvivl om hvad der er hvad, men det kaldes da connect?

https://support.spotify.com/se/problems/#Denon%20AV%20receivers

Kan du fjernstyre din receiver direkte i Spotify app'en på din telefon? Hvis ikke, så er det ikke Spotify Connect. Så kan den bare tilgå Spotifys musik.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 01:28
Åh det ved jeg ikke faktisk. Har ikke min receiver på nettet endnu, da der skal trækkes kabler først:)

Men da jeg testede det var der ihvertfald Spotify Ikon i menu´en som jeg testede
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 03:23
Yes, men det betyder ikke nødvendigvis Spotify Connect, nemlig. Der er to måder at bruge Spotify på, når det gælder en forstærker.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 05:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 

At Denon har fået mere punch og krop, skyldes nok ikke udvikling, men derimod at Denon og Marantz er blevet ens, under "skallen".

M.v.h.

de er ikke ens..!

jeg har haft min sr7009 åbnet ved siden af min kammerats "tilsvarende" Denon AVR-X5200, netop fordi han påstod det samme, og det er SLET ikke samme maskine...




Redigeret af strecker - 30-Oktober-2014 kl. 05:45
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:57
Visse modeller er samme "maskine" - som med ONKYO og Integra.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 09:05
Der er forskelle Henrik.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Køb nu den Yamaha!! ;-)
Men lad mig lige sige at fordi man "engang" har hørt et givent produkt, så udvikles alle produkter konstant, også lydmæssigt.
Denon har feks fået mere punch og krop i lyden end for 2-3 år siden.. AVR-33/2312 er temmelig tyndbenet men den nye X-3100 har langt mere punch og power. Og det gælder sikkert også de andre fabrikanter fra årgang og model..


At Denon har fået mere punch og krop, skyldes nok ikke udvikling, men derimod at Denon og Marantz er blevet ens, under "skallen".

M.v.h.

Bruger de ens udgangstranser, modstande og kondensatore?....
Spørgsmålet er jo hvem der så lyder som hvem... de trimmes jo ikke ens. Seat kører jo heller ikke som VW trods ens indre ;-)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:




Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 

At Denon har fået mere punch og krop, skyldes nok ikke udvikling, men derimod at Denon og Marantz er blevet ens, under "skallen".

M.v.h.


de er ikke ens..!

jeg har haft min sr7009 åbnet ved siden af min kammerats "tilsvarende" Denon AVR-X5200, netop fordi han påstod det samme, og det er SLET ikke samme maskine...





Og Denon bruger 20W mere og vejer 400g mere ;-)
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Willads - Ja, men så er vi igen klasser under den Yamaha. Og hvis du har givet 2500 for 921'eren for et år siden, så er du decideret blevet snydt. 2500kr var prisen Elmutanten tog for den, når de havde slagtilbud, lige efter den kom på markedet. I 2011!

Berdel - Nu er forskellen på Denon X1100 og Yamaha 830 langt mere, end de 20W. Og selv hvis det kun var de 20W, så ville de 200kr stadig være en virkelig god investering. Kunne du seriøst finde på at vælge den Denon fremfor den Yamaha? Vi snakker 200kr i forskel, og så får du en forstærker fra Yamahas topserie kontra en af Denons "næsten-bundmodeller" Det er jo hjernedødt.

Og det er rigtigt, at HIFI-klubben giver 3 års garanti til medlemmer, men Yamaha giver 3 års fabriksgaranti på egen hånd. Så her er du lige så godt stillet.
Det er en VSX 922 og ikke 921 som jeg skrev Smile og den er faktisk købt for 2 år siden (tiden går )
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 15:49
Så er du ikke længere blevet snydt :)
Men den er stadig klasser under omtalte Yamaha ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu