recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forlænger kabel til Poynting 4G antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forlænger kabel til Poynting 4G antenne?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forlænger kabel til Poynting 4G antenne?
    Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:21
Jeg har bestilt en Poynting XPOL-A0002 4G antenne, men er nervøs for at jeg kan få god nok dækning med det medfølgende kabler på 5 m. Jeg overvejer derfor at forlænge kablet, så jeg kan få antennen helt op på skorstenen.

Jeg er klar over at et længere antennekabel vil give signal tab, og det mest optimale var at sætte modemet oppe på et loft tæt på antennen, men det har jeg desværre ikke mulighed for.

Spørgsmålet er hvilket antennekabel vil passe til Poynting XPOL-A0002 4G antennen, og give mindst muligt signal tab?


Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg har bestilt en Poynting XPOL-A0002 4G antenne, men er nervøs for at jeg kan få god nok dækning med det medfølgende kabler på 5 m. Jeg overvejer derfor at forlænge kablet, så jeg kan få antennen helt op på skorstenen.

Jeg er klar over at et længere antennekabel vil give signal tab, og det mest optimale var at sætte modemet oppe på et loft tæt på antennen, men det har jeg desværre ikke mulighed for.

Spørgsmålet er hvilket antennekabel vil passe til Poynting XPOL-A0002 4G antennen, og give mindst muligt signal tab?




Det kabel er på Poynting's egen hjemmeside, så det er nok OK. 
Du skal bruge 2 kabler.

Men mon ikke du evt skulle købe det dobbelte kabel i stedet for 2 kabler.  
http://poynting-europe.com/product/cab-2x5m-sma-sma/

Det giver samme resultat som to enkeltkabler, men det ser nok pænere ud.

Men jeg ville nu overveje og evt. prøve om du ikke allerede får en godt nok signal ved at finde en placering af antennen  og routeren  hvor  de medleverede 5 m kabel virker op til høje hastigheder.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu