recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE46H7005 nu eller vente
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE46H7005 nu eller vente

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE46H7005 nu eller vente
    Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:26
Hej

Jeg skal have mig et nyt fjernsyn inden jeg skal flytte i nyt hus 12/12.
Ville egentlig vente med at købe til Black Friday sidst i november, men forretningerne kører lige nu med en ret god pris på Samsung UE46H7005 (Ca. 7.000 kr).

Ved godt at der ikke er nogen der kan sige det med sikkerhed, men plejer der at være rigtig rigtig gode tilbud på black friday, som er værd at vente på?

Er der andre modeller der er værd at kigge på med en maks pris på ca. 10.000 kr. og en maks størrelse på 55"?


Kim
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:44
Jeg ville da langt langt hellere købe dette glimrende 4K TV fra Sony:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD55X8505BAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kd-55x8505bae
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:58
Ok, hvad gør at du hellere ville købe det? Jeg har ingen kilder til at vise 4K materiale, så det skal ikke være det som gør, om jeg vælger det ene eller det andet.

Redigeret af kims2 - 30-Oktober-2014 kl. 11:20
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Ok, hvad gør at du hellere ville købe det? Jeg har ingen kilder til at vise 4K materiale, så det skal ikke være det som gør, om jeg vælger det ene eller det andet.

For det første er TV´et Sony, som i mine øjne generelt er bedre end Samsung. At du ikke har noget 4K at se ændre jo ikke på, at TV´et er mindst lige så godt til at vise Full HD som andre almindelige TV. Og skulle du - og det kan man, få fingrene i 4K Videomateriale, jamen så har du jo sørme muligheden for at se 4KSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 13:29
Jeg syntes ikke det får så gode ord med på vejen ift. kontrast og sort niveau. Kan desuden se at sonyen har IPS panel og Samsung VA panel.
Er VA ikke at foretrække?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 13:35
Det er valget mellem pest eller kolera.....


Kæaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Jeg syntes ikke det får så gode ord med på vejen ift. kontrast og sort niveau. Kan desuden se at sonyen har IPS panel og Samsung VA panel.
Er VA ikke at foretrække?

Jo, jeg foretrækker generelt også en VA panel. IPS har dog så nogle andre fordele Billedvinkler og et mere "Klart" billede. Det nye high end Pana AX900 kommer også med et IPS panel - men det bedste du kan gøre er at kigge selv. Tag noget videomateriale med  - med f.eks. meget mørke scener. Og vær opmærksom på billedindstillingerne, som kan være meget ringe. 

Jeg har set det omtalte Sony og synes ikke at sortniveauet er ringe Men det er dit valg hvad du selv synes er bedst. Det er svært at råde - for man giver jo udtryk for hvad man selv ville - og ikke hvad du prioritereSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:06
Ja, skal selvfølgelig ud og kigge inden jeg køber, så skal da ihvertfald have Sony´en med i overvejelserne.
Har et efterhånden meget gammelt og klodset Panasonic EH42PV60 plasma, som jeg ikke vil have op på væggen i det nye hus, så både billede og design har betydning. Jeg bruger ikke lyd fra TV, så det er ligegyldigt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Ja, skal selvfølgelig ud og kigge inden jeg køber, så skal da ihvertfald have Sony´en med i overvejelserne.
Har et efterhånden meget gammelt og klodset Panasonic EH42PV60 plasma, som jeg ikke vil have op på væggen i det nye hus, så både billede og design har betydning. Jeg bruger ikke lyd fra TV, så det er ligegyldigt.

Pøj pøj med det - og hæng dig ikke for meget i anmeldelser. Jeg har efterhånden på fornemmelsen, at flere AV sider har deres egne producent favoritterSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 10:03
Skynd dig at køb et LG plasma mens du kan...
Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kims2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:14
Hvilket tænkte du på? Dem jeg har set ligner noget der er designet for 10 år siden, og der er grænser for hvor meget jeg vil ofre på den front, til fordel for et bedre billede.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu