recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 55 UHD til under 5k... (Thompson) (sat 10k ned)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

55 UHD til under 5k... (Thompson) (sat 10k ned)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 16:48
@rimini: Er det købt hos Elgiganten til den gode pris? Håber du kan skrive lidt mere om TV'et når du har haft tid til at lege med det :)
Til top
rimini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rimini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 17:54
Yeps, det er købt til de 4995 som de havde det til kortvarigt her i weekenden.

Har leget lidt i dag og synes det har et superflot, MEGET stabilt billede med mange indstillingsmuligheder.  Har kørt Netflix Ultra HD uden problemer, youtube 4k uden problemer og synes også at de aktive 3d briller kører fint. Optager på USB stick og ekstern HD. Miracast er også muligt (har jeg dog ikke prøvet endnu). Opskalering fra 1080p er også superflot. 

Eneste minus so far er Netflix's latterlige gule undertekster, som jeg indtil nu ikke har kunnet fjerne, selvom alt står korrekt i mine settings på PC. 

Jeg forstår stadig ikke hvordan Elbanditten kunne sælge det så billigt. Jeg skulle have købt et eller 2 mere .... det virker helt fjollet, SUPER meget tv for de penge.



Redigeret af rimini - 06-November-2014 kl. 18:07
Til top
rimini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rimini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2014 kl. 18:45
@Binne - Det er lidt underligt for jeg står med mit i hånden nu og det ER HDMI 2.0 og det kører Netflix Ultra HD ...

Thomson Danmark handler iøvrigt nok heller ikke med Elgiganten, der kører parallelimport sammen med de nordiske lande. 

Man laver heller ikke 2 forskellige TV med samme nummer for så at ændre i specifikationerne, det har jeg ihvertfald aldrig hørt om. 

Ellers har jeg bare været heldig, super fedt tv !


Redigeret af rimini - 06-November-2014 kl. 18:46
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af rimini rimini skrev:

@Binne - Det er lidt underligt for jeg står med mit i hånden nu og det ER HDMI 2.0 og det kører Netflix Ultra HD ...

Thomson Danmark handler iøvrigt nok heller ikke med Elgiganten, der kører parallelimport sammen med de nordiske lande. 

Man laver heller ikke 2 forskellige TV med samme nummer for så at ændre i specifikationerne, det har jeg ihvertfald aldrig hørt om. 

Ellers har jeg bare været heldig, super fedt tv !


Jeg har snakket med Thomson, og kan kun sige hvad de sagde til mig.
Måske Elgiganten ikke køber gennem dem, men kan kan kun sige hvad de sagde til mig. Thomson sagde at de ikke havde netflix 4K på deres endnu, og det var hvad jeg skrev herinde, hvilket også de skriver på de franske sider hvor Tvet er blevet anmeldt. Jeg er enig i at det er underligt med model numre, men både Thomson og Elgiganten sagde at de ikke havde HDMI 2.0, det var kun den nye revision, som ej heller ikke havde HEVC.
Jeg kan dog ikke argumentere mod det hvis du siger det du har fået både har HDMI 2.0 og HEVC, så er det jo bare at sætte pris på det.
Må man spørge hvilke serier du har set i 4K på netflix?
Til top
Baryton Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baryton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af rimini rimini skrev:

@Binne - Det er lidt underligt for jeg står med mit i hånden nu og det ER HDMI 2.0 og det kører Netflix Ultra HD ...

Thomson Danmark handler iøvrigt nok heller ikke med Elgiganten, der kører parallelimport sammen med de nordiske lande. 

Man laver heller ikke 2 forskellige TV med samme nummer for så at ændre i specifikationerne, det har jeg ihvertfald aldrig hørt om. 

Ellers har jeg bare været heldig, super fedt tv !

 
Hvordan ved du at der er HDMI 2.0? Står det skrevet et sted eller hvordan kan man finde ud af det? Jeg er enig med dig i at det med modelnumrene er underlig. Hvis de hedder præcis det samme så vil  de efter min erfaring også være ens.


Redigeret af Baryton - 08-November-2014 kl. 07:59
Til top
rimini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rimini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 20:23
Du kan finde informationen på side 5 i instruktionsmanualen .... Port 1 kører HDMI 2.0 og port 2 og 3 kører HDMI 1.4 ...

Mht 4K på Netflix, så har jeg testet med House Of Cards....

Jeg har hørt rygte at andre har fået et andet slags tv tilsendt, men det kan jeg af gode grunde ikke kommentere, da mit kører ovennævnte...

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af rimini rimini skrev:



Eneste minus so far er Netflix's latterlige gule undertekster, som jeg indtil nu ikke har kunnet fjerne, selvom alt står korrekt i mine settings på PC. 




Er det ikke lidt farligt at bruge betegnelsen latterlig?

Du kan benytte 8 forskellige farver plus at du kan gøre dem halvt gennemsigtige.

Desuden kan du vælge 8 forskellige farvebaggrunde mm

OG vælge teksttyper og meget mere

OG endog 3 forskellige tekststørrelser

OG man behøver kun gøre det et sted. Fx på din Tablet, så glæder det også på dine andre enheder

Altså. Log ind på Netflix abonnement, gå ned under Din profil og find undertekster.

https://www2.netflix.com/YourAccount?lnkctr=mhSS



Redigeret af bentpetersson - 13-November-2014 kl. 19:54
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af rimini rimini skrev:

Du kan finde informationen på side 5 i instruktionsmanualen .... Port 1 kører HDMI 2.0 og port 2 og 3 kører HDMI 1.4 ...

Mht 4K på Netflix, så har jeg testet med House Of Cards....

Jeg har hørt rygte at andre har fået et andet slags tv tilsendt, men det kan jeg af gode grunde ikke kommentere, da mit kører ovennævnte...


Hvordan testes Netflix 4K, når tv ikke er udstyret med HEVC dekodning.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af rimini rimini skrev:



Eneste minus so far er Netflix's latterlige gule undertekster, som jeg indtil nu ikke har kunnet fjerne, selvom alt står korrekt i mine settings på PC. 




Er det ikke lidt farligt at bruge betegnelsen latterlig?

Du kan benytte 8 forskellige farver plus at du kan gøre dem halvt gennemsigtige.

Desuden kan du vælge 8 forskellige farvebaggrunde mm

OG vælge teksttyper og meget mere

OG endog 3 forskellige tekststørrelser

OG man behøver kun gøre det et sted. Fx på din Tablet, så glæder det også på dine andre enheder

Altså. Log ind på Netflix abonnement, gå ned under Din profil og find undertekster.

https://www2.netflix.com/YourAccount?lnkctr=mhSS

Det er desværre ikke alle enheder der anvender denne opsætning. Jeg har ændret til hvid som beskrevet og min Pana blu-ray afspiller skiftede også fra gul til hvid i starten, men efter kort tid gik den tilbage til gul igen Confused
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2014 kl. 09:15
Benyt computeren eller en Tablet, fordi det et nødvendigt at bruge gemme-rubrikken så ændringen huskes. Jævnfør vejledningen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
villads og vega Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark. Kbh.
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér villads og vega Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 18:59
Hej ejere af af dette tv.
Er der dukket flere plusser eller minusser op omkring dette tv ?
Er der flere en Rimini der kan bekræfte at deres har Hdmi 2,0 og kan vise Netflix i uhd/4k
Mvh Martin.
Mvh Martin.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu