recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: iPad 32gb Retina Wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: iPad 32gb Retina Wifi

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 11:07
Så vidt jeg husker var det den som blev markedsført som "The New iPad" som er generation 3. Den kendetegnes også ved at have det gamle ladestik.

Senere kom "iPad with Retina" som er generation 4.

Problemet er bare at generation 3 også har Retina, men Apple markedsførte den ikke med at skærmen var bedre. Men alt var bedre og derfor hed den bare The New iPad.

Apple er meget bevidste om at vildlede forbrugerne, så de kan holde mosefund længere på markedet. Eller få folk til at købe nyt ud fra modelnavnet.
Hvor mange alm. brugere troede også på at iPhone 3G var 3. generation iPhone og ikke i virkeligheden 2. generation.

Redigeret af Cyberguyen - 01-November-2014 kl. 11:09
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Det kan godt være, at folk herinde, synes at 2000 kr er mange penge for en Ipad 3 32 GB. Det synes jeg sku også, men jeg har lige solgt en magen til dog kun 16 GB versionen for 1800 kr på DBA. Den blev solgt samme dag, som jeg satte den til salg. Det var incl et gammelt slidt cover til den.

Jeg vil absolut ikke blive overrasket, hvis du kunne få den solgt for 2000 kr på DBA. Du vil helt sikkert kunne få 1800 kr for den på DBA.

Ja, der er jo så mange himmelråbende tåber bare der er et æble logo på, så det vil heller ikke overraske mig :)

Men logisk og fornuftigt set er den jo ikke de penge værd i forhold til andre modeller. 
Vi kan lave et lille regnestykke og prøver at sætte en salgspris på devices i forhold til model og alder hvor en lavere model med mere alder nødvendigvis må blive billigere end den foregående. 

ny ipad air = 2700,-
1 år gammel ipad air = 2100,- (den må jo være billigere end en ny)
2 år gammel ipad 4  =  1600,- (den må jo være billigere end en nyere ipad air)
3 år gammel ipad 3  =  1200,- (den må jo være billigere end en nyere ipad 4)

kan man se logikken ?

En simpel kalkule hvor vi ser bort fra brand værdi faktor ved kun at sammenligne med egne modeller. Med andre ord, hvis nogen vil betale mere end 1200,- for en 3 år gammel ipad 3, så er de tåber der burde få deres skolepenge igen. 


Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Apple er meget bevidste om at vildlede forbrugerne, så de kan holde mosefund længere på markedet. Eller få folk til at købe nyt ud fra modelnavnet.


Hvis de var det, hvorfor har de så en side der pensler forskellene ud?
http://support.apple.com/kb/ht5452?viewlocale=da_DK

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Apple er meget bevidste om at vildlede forbrugerne, så de kan holde mosefund længere på markedet. Eller få folk til at købe nyt ud fra modelnavnet.


Hvis de var det, hvorfor har de så en side der pensler forskellene ud?
http://support.apple.com/kb/ht5452?viewlocale=da_DK

Klaus

Jamen alene den side er jo vildledende!

- Hvorfor skriver de f.eks. ikke at 3. generation iPad har Retina skærm, når de gør det ved 4. generation? Thumbs Down
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 16:06
Hende, som købte min Ipad 3 16 GB for 1800 kr fortalte, at hun havde købt en Ipad 1 tidligere på året for 1400 kr. Det var måske lidt i overkanten tilføjede hun
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Hende, som købte min Ipad 3 16 GB for 1800 kr fortalte, at hun havde købt en Ipad 1 tidligere på året for 1400 kr. Det var måske lidt i overkanten tilføjede hun

Do you think?? LOL

Hun må gerne købe mine forældres gamle Macintosh LC for 1800 kr Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


- Hvorfor skriver de f.eks. ikke at 3. generation iPad har Retina skærm, når de gør det ved 4. generation? Thumbs Down


Og de skriver intet om at der er 7,9 eller 6,5" skærm på hverken iPad 1,2 eller 3.

Snydepelse!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 19:41
Nu har jeg selv en iPad 3 med retina og den ville jeg nok heller ikke give mere end 1200 for i 32 GB versionen. Det er dælme en sløv fætter ift de nye modeller, men til ungerne er den fin.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu