recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio vs. B&W
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio vs. B&W

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

 

det er jeg meget enige i. Selv om lydfilosofi kan diskuteres , har jeg aldrig hørt Linn - Meridian - Rega spille under middel. Det har ALTID været en god oplevelse . Det skal dog siges at Meridian var det eneste setup som havde DSP højtaler. Hvor de to andre var traditionelt setup....men med egne komponenter, hele vejen igennem.

Det kræver naturligvis stadig at det kommer fra en producent med tilstrækkelig evne og vilje til at levere varen. Jeg kan bestemt godt liste nogle producenter der kan levere dårlig lyd selv om de har kontrol over hele kæden... Så det er ingen garanti, men det giver helt klart større muligheder. Især i en aktiv højttaler, for selv om du producerer hele kæden i et system med passive højttalere, så er du i praksis nødt til at indgå nogle kommercielle kompromisser, fordi der formentligt er en ret stor del af kunderne der vælger at kombinere tingene anderledes. En af Dynaudio's styrker er at de udvikler og producerer enheden selv. Jeg vil påstå - uden at være ingeniør - at gevinsten ved at tilpasse enheden til en kendt forstærker, er større end ved at tilpasse forstærkeren til en kendt enhed. Variablerne er bare større i enheden.

Det er klart at som kunde køber du dig så også ind i dén specifikke producents lydfilosofi. Det har jeg personligt ikke noget imod, så længe der findes producenter der er dygtige nok, og slutresultatet virker. I sidste ende synes jeg slutresultatet er vigtigere end vejen dertil, så jeg synes ikke man skal købe Focus XD (eller noget andet for den sags skyld) fordi man kan lide princippet. Man skal gøre det hvis man kan lide lyden. Jeg vil ikke udtale mig om lyden kontra konkurrenter, men sætter du for 20.000,- forstærker foran et sæt Focus 160, så er du stadig MEGET langt fra en Focus 200XD, og jeg har ikke fantasi til at forestille mig en konstallation hvor nogen ville foretrække den passive version, uanset "smag".
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Hejsa - jeg har gået i lang tid og ønsket mig et par dynaudio højtalere excite 11999kr stk samt en god kraftfuld forstærker enten T+A power plant 16999kr eller Naim Superuniti 36.000kr. Forleden hørte heg min vens nye sæt B&W cm højtalere 4999kr stk og med et Linn forstærker for dælen det spillede godt og rent, den manglede måske bass men tiæ 4999kr absolut er godt valg. Naim Superuniti koster 36000kr pænt mange penge men at smide et par højtalere 4999kr hænger vist ikk sammen. Hvad er jeres mening om dynaudio og B&W ?

Jeg kører Naim SuperUniti sammen med en Vortexbox og Dynaudio X 34 og er rigtig godt tilfreds.Nu nævner du prisen på SuperUniti og synes det er mange penge.Rygterne går jo på,at de snart kommer med nye ting, så der kunne jo måske være noget for dig.


Redigeret af Naim - 13-November-2014 kl. 15:34
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 17:17
Jeg ville gå efter en Focus XD. Som signalkilde kunne du købe en brugt Squeezebox Touch. Den klarer 24bit lyd og er en ganske hæderlig signalkilde.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 19:09
Kan man reelt set få "nyere" musik i 24bit?

Jeg synes ikke jeg kan finde det nogle steder, udover gamle 70-80 musik, samt jazz og lignende!
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 09:23
Troede Superuniti var en alt i en maskine hvad skal man så bruge en vortexbox til 😜 synes altid de finder på ting man skal købe ekstra - 😉
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Kan man reelt set få "nyere" musik i 24bit?

Jeg synes ikke jeg kan finde det nogle steder, udover gamle 70-80 musik, samt jazz og lignende!

Det kan man da hos HD-Tracks 
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Troede Superuniti var en alt i en maskine hvad skal man så bruge en vortexbox til 😜 synes altid de finder på ting man skal købe ekstra - 😉

Vortexbox er jo hvor du har en harddisk og hvor du ripper dine cd'er.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 09:09
Nu ved jeg godt jeg ikke er fair men alt i en maskine er det ikke en maskine hvor man ikke behøves andet den har jo "alt" til det vil jeg sige kommer der ikke snart et tidspunkt hvor man ikke behøves at rippe mhvor kvaliteten på sangene er så god at nan bare kan afspille dem fra iTunes eller Spotify ?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:


Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Kan man reelt set få "nyere" musik i 24bit?

Jeg synes ikke jeg kan finde det nogle steder, udover gamle 70-80 musik, samt jazz og lignende!


Det kan man da hos HD-Tracks 

Hvad er lige fordelen i 44,1 khz 24 bit hvis det er en 16 bit originaltmateriale der er konverteret.
SVP03
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 10:00
Hej
Vil bare lige vende tilbage at jeg nu har brugt en del research og lyttetimer på mange mærker.
Det handler om at komme ud at lytte og lytte. Jeg har lyttet til t+a powerplant med contour dynaudio, excite x38 de spiller "okay" men der er nogen men'er
Jeg har hørt excite x38 på naim superuniti og audiovector gjorde det faltisk meget bedre på naim superuniti. Derfor blev jeg lidt skuffet over dynaudio.
Jeg har nu istedet købt nogen virkelig lækre højtaler Raidho Acoustic s2 og primare i32 med mm modul. Det spiller som en drøm. Samt rp3 rega LP afspiller.
Jeg vil gerne på et tidspunkt opgradere min raidho s2 enten til nye raidho eller magico s3.
Mit råd er lyt lyt lyt hvis du skal ud at købe lån evt højtalerne med hjem - har du brug for råd så kontakt mig gerne 😊
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu