recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 15:07
Ja bøvlet med Comedy Central bliver ved med at vende tilbage.Jeg kan heller ikke bruge min Denver DVBC-109HD box til at optage med, da det optagne ser ud som noget der er (delvis) krypteret. Mit Sony W705B tv kan forhåbentlig optage - jeg har i hvert fald sat det til at prøve.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 16:07
Har lige prøvet ComeHD på min 940'er, og den kan heller ikke optage. Tidligere, når det har været problemer og jeg har testet har jeg kunnet optage uden problemer (har tidligere testet NRK1HD, men ikke ComeHD), så det må være et "nyt" problem.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Har lige prøvet ComeHD på min 940'er, og den kan heller ikke optage. Tidligere, når det har været problemer og jeg har testet har jeg kunnet optage uden problemer (har tidligere testet NRK1HD, men ikke ComeHD), så det må være et "nyt" problem.


Er det et Panasonic problem eller kan din Dreambox heller ikke optage fra kanalen?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 17:00
Ja, det kunne være interessant at se om andre enheder kan optage, måske især om YouSee's egen selector box kan, men jeg har desværre ikke en sådan, så hvis nogen kunne prøve .....


/Kim
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Har lige prøvet ComeHD på min 940'er, og den kan heller ikke optage.
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det et Panasonic problem eller kan din Dreambox heller ikke optage fra kanalen?

Min DreamBox kan sagtens optage.

Men den skal jo heller ikke kunne kopiere det optagede ud på en Blu-Ray disk efterfølgende. Mit gæt er, at stream'en ikke er kompatibel med efterfølgende overførsel til Blu-Ray og derfor nægter Panasonic'en at arbejde med den.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
PeterJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Maj-2013
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 18:59
Denne tråd er efterhånden gammel, men den er generelt blevet benyttet til YouSee optageproblemer på Panasonic DMR-BCTxxx, så jeg fortsætter her:

Jeg har YouSee fuldpakke (Kbh Vestegn) og ingen kort i min BCT820 og BCT950. Inden for de sidste par uger er optagelser fra Kanal4 begyndt at hakke - aperiodiske frysninger på ca. 1 sek. under afspilning. Signalvej: BCT950->BCT820->TV, som om signalet siger: Signal Level: High, Pre RS: 0, 5s: 0, UEC: 0, QAM AGC: -74. Begge maskiner opfører sig helt ens, og fænomenet er foreløbig kun konstateret på Kanal4. Det optræder både under egentlig afspilning og under previewet i indholdsoversigten. Jeg har selvfølgelig en stærk mistanke om, at YouSee har pillet ved signalet. Har nogen oplevet lignende på Kanal4 eller en anden kanal?


Redigeret af PeterJensen - 19-December-2015 kl. 19:57
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af PeterJensen PeterJensen skrev:

Denne tråd er efterhånden gammel, men den er generelt blevet benyttet til YouSee optageproblemer på Panasonic DMR-BCTxxx, så jeg fortsætter her:

Jeg har YouSee fuldpakke (Kbh Vestegn) og ingen kort i min BCT820 og BCT950. Inden for de sidste par uger er optagelser fra Kanal4 begyndt at hakke - aperiodiske frysninger på ca. 1 sek. under afspilning. Signalvej: BCT950->BCT820->TV, som om signalet siger: Signal Level: High, Pre RS: 0, 5s: 0, UEC: 0, QAM AGC: -74. Begge maskiner opfører sig helt ens, og fænomenet er foreløbig kun konstateret på Kanal4. Det optræder både under egentlig afspilning og under previewet i indholdsoversigten. Jeg har selvfølgelig en stærk mistanke om, at YouSee har pillet ved signalet. Har nogen oplevet lignende på Kanal4 eller en anden kanal?
 
Da tråden omhandler NRK1HD ville det nok være bedre at oprette en ny tråd med kanal 4 (og Panasonic dit eller dat) for at fange opmærksomheden hos så mange som muligt med samme problem.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PeterJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Maj-2013
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2015 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Da tråden omhandler NRK1HD ville det nok være bedre at oprette en ny tråd med kanal 4
Det er blevet en lang tråd, hvor også TV3, NDR mv. har været nævnt. Jeg finder, det vil være praktisk at samle YouSee / Panasonic problemer i een tråd, så sådan en vil jeg starte.
Til top
Ruse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2014
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ruse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 10:34
Det er godt nok en gammel tråd, men nu er den gal igen med optagelse af NRK1HD på mine 2 BCT 720.
De står bare og blinker og tælleren står på 0000. Det har stået på et stykke tid. Jeg grundpakken så den er måske også gal med andre kanaler jeg ikke kan se?
Er der andre der har problemet og hvad kan man evt. gøre ved det. Jeg kan ikke huske hvad vi gjorde sidst.
Måske er der en nyere tråd, der behandler problemet ?

vh. Ruse

Til top
PeterJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Maj-2013
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Ruse Ruse skrev:

nu er den gal igen med optagelse af NRK1HD på mine 2 BCT 720.
De står bare og blinker og tælleren står på 0000.
Symptomerne er jo de kendte. Hos mig hedder den kun NRK1, selv om den er HD. Min BCT950 optager den ok. Jeg har privatabonnement (ikke gennem forening eller boligselskab) på fuldpakke og bor i Ballerup. Måske skulle problemet også rapporteres i forum.yousee.dk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu