recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd: HTPC-Receiver (Pioneer 1223)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd: HTPC-Receiver (Pioneer 1223)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd: HTPC-Receiver (Pioneer 1223)
    Sendt: 21-November-2014 kl. 20:28
Hej
Jeg har fået ny receiver. Førhen havde jeg bare hdmi fra HTPC til fjernsyn og analog kabel til en stereoforstærker.
Har nu købt ovenstående receiver og fik det sat op til at virke, efter at have lirket lidt med lydindstillinger (bit og frekvens).
Det virkede fint en uge - men siden i mandags har jeg ikke haft lyd igennem, kun billede. Fra fjernsyn til receiver er der intet galt.
Ved at vælge lyd-output-enhed i windows (8.1) viser den "1223" - og jeg kan se der kommer lyd ud af computeren ved at kigge på niveaumåleren/equalizeren. Men receiver er helt tavs.

Jeg har prøvet i surround forummet, men tænker der kunne være flere her der har oplevet denne problemstilling?

Jeg har prøvet at tjekke receiverens indstillinger for hdmi, hdcp mm - og endda kigget i manualen...samt nettet.
Men jeg kan ikke finde noget.
Skal man lave en eller anden spøgelsesindstilling i Windows - ændre en indstilling, og tilbage igen - oder was?
Jeg nægtet f.eks. at købe separat grafikkort af principielle årsager - så vil jeg hellere sælge receiverenConfused

Jeg har en intel i3-2100t på et Intel DH67CF bundkort samt W8.1, Mediaportal og Argus.
Jeg havde ikke tænkt mig at skifte i hardwaren, men kunne det være grafikchippen på bundkortet der driller?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 09:57
Har du sat den til det rigtige input i Windows ved at højreklikke på højtaler ikonet nede ved uret og vælge afspilningsenheder?

Den skulle gerne stå på den som ligner en tv skærm. Kan være når du skifter over den skal genstartes for at det virker.

Hvis du ikke bruger andre lyd udgange end din hdmi, kan du bare deaktivere de andre ved højreklik og vælg deaktiver.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Har du sat den til det rigtige input i Windows ved at højreklikke på højtaler ikonet nede ved uret og vælge afspilningsenheder?

Den skulle gerne stå på den som ligner en tv skærm. Kan være når du skifter over den skal genstartes for at det virker.

Hvis du ikke bruger andre lyd udgange end din hdmi, kan du bare deaktivere de andre ved højreklik og vælg deaktiver.


Hejsa
Det har jeg gjort - begge dele.
Jeg har også genstartet i forskellig rækkefølge ift. først htpc, dernæst receiver. Mht. lyd fra fjernsyn skal fjernsynet tændes først, dernæst receiveren to sekunder efter førend ARC virker...
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 10:50
Står den til det rigtige input i afspilningsenheder?

Ellers prøv vælge en anden hdmi indgang i receiver.

Det med tv og arc passer meget godt, den tænder nemlig for tv før den tænder for receiver i både stue og soveværelset herhjemme. Det er dog Onkyo receivere.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Står den til det rigtige input i afspilningsenheder?

Ellers prøv vælge en anden hdmi indgang i receiver.

Det med tv og arc passer meget godt, den tænder nemlig for tv før den tænder for receiver i både stue og soveværelset herhjemme. Det er dog Onkyo receivere.

Ja.
Den står til hdmi - og billedet kommer fint frem. Optisk og coaxial lydingang er slået fra. Har prøvet 3 hdmi indgange.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 13:16
Prøv at hent den nyeste driver fra Intel og se om det ikke løser problemet.

https://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProdId=3319
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 14:43
Prøv i media portals indstillinger, at vælge mpar som audio renderer, og inde i mpar's indstillinger, vælge din receiver, således at det ikke blot er default Windows direct sound, der renderer Lyden.
Mpar er media portal egen lyd renderer. Bruger det selv til Blue Ray, for at få dolby true HD og dets master audio til at virke.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Prøv i media portals indstillinger, at vælge mpar som audio renderer, og inde i mpar's indstillinger, vælge din receiver, således at det ikke blot er default Windows direct sound, der renderer Lyden.
Mpar er media portal egen lyd renderer. Bruger det selv til Blue Ray, for at få dolby true HD og dets master audio til at virke.

Den har jeg også prøvet. Men jeg har fundet ud at at fejlen nok har været en fejl 40. Men det skyldes til dels også at manualen er noget mangelfuld...
Jeg nulstillede receiveren - og så virkede det.
For dem der har en Pioneer model - så sætter jeg lige et skærmbillede ind af de korrekte indstillinger:

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu