recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vestjysk Man Cave
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vestjysk Man Cave

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 21:29
nu er eg blivet helt færdig med at samle min hjemme bio og er super glad for den, fed lyd og billede.
men der er mange små ting der skal laves endnu.
men nu er jeg på arbejde igen i 2 uger, og fik kun set en flim :O(

men ha lige et lille problem om i kan hjælpe mig med.
når jeg se en flim på min ps4 er der et super flot billede.
men nå jeg se en flim fra min media center (mac mini 2014/8 model med Intel Iris 5100 Graphics kort) har jeg prolemer med jeg får et grynet biledet.
det er ikke flim mediaet kvalitet der er problemet og det er samme problem hvis jeg se neflex igemmen mac mini.
er det gfx på mac der er for dårlig eller hvad ???
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 02:45
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 07:36
Ser fedt ud. Hvor mange side højtalere har du?
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 07:47
Jeg har højtaler oppe til 9.2.4 men køre pt 7.2.4
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 09:32
Ser godt nok lækkert ud
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 10:06
Jeg kan se at du valgte at beholde no 2 sub, go ide.
Jeg er selv på udkig efter nr 2 sub til mit Jamo D500 sæt. Jamo Sub 660
Men et superflot resultat du er kommet frem til, specielt hvis du som du skriver er startet fra nul uden erfaring.
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 10:07
Hvordan er de subs placeret i rummet?



Redigeret af Ning - 31-Oktober-2015 kl. 10:08
Ning
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 10:28
Ser fedt ud! Hvis du går efter optimal lyd, skal de højttalere væk fra gulvet... Akustisk transparent lærred ville være guld værd.
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 12:38
Det blevet rigtig lækkert din hjemmebio så bliver det godt og få tid til at nyde den Thumbs Up

Jeg kunne godt tænke mig og høre D600 kontra D500 da jeg selv har D500 men egentligt har fortrut at jeg ikke købte D600 i stedet for. 

Jeg glæder mig selv til at jeg foralvor kommer i gang med mit projekt.
Receiver: ONKYO TX-NR609
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100
Projekter: BenQ W700+
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 16:57
At starte fra nul af er ikke så svært nå folk her inde er gode til at hjælpe :0)
Jeg havde i starten et sæt 5.1 jamo D6 og købte så en sæt D600 sur til så jeg kunne lave et 7.1 system.
Men D600 så noget bedre ud i design og kone synes at D6 så gamle ud så jeg købte et 7.1 D600 sæt :0) nu havde jeg et sæt 9.1 d600 :0) og ville så ville jeg sælge min 5.1 D6 sæt.
Men så kom alt snakket her inde til at gå på atmos og dts:x og der kom en d6 LCR til salg på den blå avis :0) den fik jeg så og brugte den til at lave min gamle 5.1 d6 sæt om til 4 stk LCR til atmos i mit loft :0)
Og jeg kunne godt leve med at min D6sub ikke ligner min D600sub så jeg fik nok højtaler til et 9.2.4 system:0)
Ning du kan hvor suberne står på side 4 .... Skal måske ha flytte den ene sub op så den står overfor den anden sub men så skal jeg sælge min D6 er og købe en D600 mere pga design forskellen :0(
Til det med at min LCR er under skærme synes jeg ikke jeg kan høre, og der er ikke plads til at de kan komme bag ved lærred da min epson kun lige kan dække mit lærred, har købt den lidt stor:0) et AT lærred koster ellers kun 4-5 k så det er ikke lige det der er problemet :0(
Bitz du må gerne komme forbi og høre D600 hvis du vil, bor i Lemvig.
Til top
Bitz^^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitz^^ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af heine-olesen heine-olesen skrev:

At starte fra nul af er ikke så svært nå folk her inde er gode til at hjælpe :0)
Jeg havde i starten et sæt 5.1 jamo D6 og købte så en sæt D600 sur til så jeg kunne lave et 7.1 system.
Men D600 så noget bedre ud i design og kone synes at D6 så gamle ud så jeg købte et 7.1 D600 sæt :0) nu havde jeg et sæt 9.1 d600 :0) og ville så ville jeg sælge min 5.1 D6 sæt.
Men så kom alt snakket her inde til at gå på atmos og dts:x og der kom en d6 LCR til salg på den blå avis :0) den fik jeg så og brugte den til at lave min gamle 5.1 d6 sæt om til 4 stk LCR til atmos i mit loft :0)
Og jeg kunne godt leve med at min D6sub ikke ligner min D600sub så jeg fik nok højtaler til et 9.2.4 system:0)
Ning du kan hvor suberne står på side 4 .... Skal måske ha flytte den ene sub op så den står overfor den anden sub men så skal jeg sælge min D6 er og købe en D600 mere pga design forskellen :0(
Til det med at min LCR er under skærme synes jeg ikke jeg kan høre, og der er ikke plads til at de kan komme bag ved lærred da min epson kun lige kan dække mit lærred, har købt den lidt stor:0) et AT lærred koster ellers kun 4-5 k så det er ikke lige det der er problemet :0(
Bitz du må gerne komme forbi og høre D600 hvis du vil, bor i Lemvig.

Det lyder rigtig godt alt sammen det vil jeg da lige have i tankerne hvis vi kommer omkring disse kanter på et tidspunkt Smile
Receiver: ONKYO TX-NR609
JAMO D500 5.2
SUB 660 x 2
Afspiller: PS3/Samsung blu-ray BD-D5100
Projekter: BenQ W700+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu