recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - usb power - standby
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

usb power - standby

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: usb power - standby
    Sendt: 22-November-2014 kl. 18:12
Hej nogen der ved om man kan bestemme om der skal være spænding på usb portene, når ens pc går i S3 (suspend to ram).

Jeg har købt sådan en usb strømspare fidus til at slukke for mit tv og min forstærker når min htpc går i standby. Men der er åbenbart spænding på usb portene både i tændt tilstand og standby tilstand.

Bundkortet er et Asrock H61M-ITX.

På et af mine gamle Asus bundkort kan man selv bestemme hvilke usb porte, der skal stå med spænding under standby, ved at flytte jumpere.

Men jeg tænker da at det også kan gøres på dette, men hvordan?

mvh
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 18:51
Prøv at kig i bundkortes manual. Jeg ved at gigbyte som jeg kører med, er der to didegeret usb porte med strøm på, også i slukket tilstand. Har du prøvet at skifte port?
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 02:24
Nu har jeg prøvet alle usb porte, men med samme resultat.
Jeg har også læst manualen igennem, men kunne intet finde omkring usb spænding ved standby..
Har også rodet bios igennem, men kunne ikke rigtig finde noget der mindede om indstillinger til usb spænding.

Andre ideer?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Nu har jeg prøvet alle usb porte, men med samme resultat.
Jeg har også læst manualen igennem, men kunne intet finde omkring usb spænding ved standby..
Har også rodet bios igennem, men kunne ikke rigtig finde noget der mindede om indstillinger til usb spænding.

Andre ideer?
Jeg fandt heller intet i downloaded manual, så måske bundkort bare er sådan?

Som alternativ løsning hvis du er til gør-det-selv, brug 5V fra power supply ledninger til harddisk m.v. og koble et USB stik herpå til at styre strømskinne. 
Kræver selvfølgelig at stik føres ud af kabinet, men der findes bracket med USB ledninger til at føre interne USB connectors ud, f.eks:

Mvh. JørgenT

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Nu har jeg prøvet alle usb porte, men med samme resultat.
Jeg har også læst manualen igennem, men kunne intet finde omkring usb spænding ved standby..
Har også rodet bios igennem, men kunne ikke rigtig finde noget der mindede om indstillinger til usb spænding.

Andre ideer?
<span style="line-height: 1.4;">Jeg fandt heller intet i downloaded manual, så måske bundkort bare er sådan?</span>

Som alternativ løsning hvis du er til gør-det-selv, brug 5V fra power supply ledninger til harddisk m.v. og koble et USB stik herpå til at styre strømskinne. 
Kræver selvfølgelig at stik føres ud af kabinet, men der findes bracket med USB ledninger til at føre interne USB connectors ud, f.eks:

Mvh. JørgenT



Jeg havde faktisk selv tænkt på det samme :-)
Og jeg har vist også sådan en bracket til at ligge et sted.
Så er spørgsmålet bare hvor jeg skal finde de +5V. Mon man kan tage dem direkte på atx strømstikket fra strømforsyningen et sted?

EDIT: Læste vist lidt for hurtigt.
Jeg bruger selvfølgelig bare hdd power :-)

Redigeret af stefanb - 23-November-2014 kl. 11:58
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Så er spørgsmålet bare hvor jeg skal finde de +5V. 

EDIT: Læste vist lidt for hurtigt.
Jeg bruger selvfølgelig bare hdd power :-)
Jep, brug Rød-Sort, det er +5V. (Gul-Sort er +12V)
EDIT: Afhængig af PC, evt indsæt et Y-splitter kabel, og klip i det:

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-November-2014 kl. 12:03
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 12:18
Har du været inde i Kontrolpanel, Enhedshåndtering, USB Hub og fjerne hak her:
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har du været inde i Kontrolpanel, Enhedshåndtering, USB Hub og fjerne hak her:


Ja, det har jeg også prøvet, men uden held.

Men nu fik jeg lavet sådan en lille en her og det virker :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Men nu fik jeg lavet sådan en lille en her og det virker :-)
Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu