recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny konsol :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny konsol :-)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 07:39
Man kan hente emulatorer, og spil til de gamle konsoller
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 13:58
Jeg har en SEGA Megadrive II som stadigvæk virker. Kan ikke helt huske hvilket kabel jeg har brugt til at tilslutte den mit fjernsyn med, men mener faktisk det er et scart-kabel.

Det er fantastisk at spille på den en gang i mellem :)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man kan hente emulatorer, og spil til de gamle konsoller

Det er selvfølgelig aldrig helt det samme - men hvis jeg skulle emulere, ville jeg bare lave en Raspberry Pi med RetroPie (og det overvejer jeg faktisk at gøre).

Jeg har dog flere gange været tæt på at købe både en Spectrum, en Atari 2600 og en Amiga.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 17:10
2 spil jeg savner fra retro tiden, det er Speedball 2 til min Atari STe, og Super Cars 2 til Amiga.
Hvis de emulatorer ikke var så skide besværlige, så kunne jeg godt overveje at prøve at støve dem op igen.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 06:34
@zulfo.
Tja nok ikke, men jeg nyder sega megadrive super Nintendo, C64, osv på min htpc med Xbox controller
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 21:29
Har bestilt sådan et her, så man kan bruge SD kort til den gamle Sega maskine og så man ikke slider så meget på porten/cartridge'ene. 




Og så bestilte jeg sådan her til en kommende C64, så man også kan bruge SD kort til den.




Skal nok blive sjovt.. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu