recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage 2 programmer samtidigt Samsung UE46H7005XXE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage 2 programmer samtidigt Samsung UE46H7005XXE

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 15:35


Så har du aldrig prøvet at planlægge optagelser fra NGC, History, Discovery samt de øvrige kanaler, det kan til tider være vanskeligt. Havde jeg ikke mulighed for 2 samtidige optagelser, så ville det ikke være meget der blev set på TV.
Dertil kommer så også at der ikke kan optages 2 kanaler samtidig som er kodet, det gør det også lidt vanskeligt at få det til at gå op.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 15:44

Ja, det skal være nemt og ubesværet ellers taber man hurtigt lysten til at optage

Jeg optager stadig en masse, men efter at have fået netflix, så kniber det med at nå at se det hele.

Jeg ved ikke om, der er interesse for 3D film og om det nævnte TV kan vise det.

Men det er altså helt vildt i kvalitet på TV. Så det kan kun anbefales.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 15:47

Det er jo et 7005, så selvfølgelig kan det bruges til 3D.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



Dertil kommer så også at der ikke kan optages 2 kanaler samtidig som er kodet, det gør det også lidt vanskeligt at få det til at gå op.



Hvor har du det fra? Der er jo to CI+ slots i de nævnte TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 16:59

Nu var det her Recorderen der var på tale, som jo godt kan optage 2 på samme tid, bare så længe det kun er den ene som er kodet. TVet bruges ikke til optagelse, det har også kun en Tuner, det er ikke videre anvendeligt til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 21:48
Recorderen? Ingen har nævnt en recorder. Denne tråd handler om Samsung TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 13:58
På trods af at 2 supportere på samsung, 2 medarbejdere i elgiganten, 1 medarbejder i HIFI klubben har fortalt mig at dette tv IKKE kan optage 2 programmer samtidig så købte jeg det alligevel og ville så bare nøjes med at kunne optage et program af gangen. Meeeen det viser sig at TV'et sagtens uden problemer med eller uden planlægning kan optage 2 programmer samtidig LOL - også når TV'et er slukket og man ikke er hjemme. Det kan oven i købet optage 2 programmer medens man ser et program der er optaget tidligere. Faktisk er det et super godt TV - kun ca 3 cm tykt og super tynd alu ramme. Rigtig god lyd og kanon flot billede. Rigtig god bruger funktion. Et super TV - og utroligt flot. Eneste i mine øjne bagatelagtige problemer jeg har haft er følgende:

1. Købte en 1000 GB harddisk som TV'et efter nogle optagelser fik ødelagt filerne således den skulle reformateres (tager dog kun 30 sekunder men du mister optagelserne). Formentlig pga harddisken ikke fik strøm nok. Byttede harddisken tilbage og købte derefter en 500 GB harddisk i HI-FI klubben og den virker perfekt (Har i ca 1 uge optaget 50 programmer på alle mulige tænkelige måde uden problemer). Dette problem er et generelt problem man kan opleve for alle tv modeller/mærker.

2. Kan "kun" vise tv programmer (Guide) 3 dage frem i tiden. Der er en indstilling hvor man muligvis kan vælge en anden programoversigts leverandør. Måske det kan løse problemet?

3. Den kan vise optagede programmer i mapper per måned eller efter titel. Jeg kunne godt have tænkt mig at den kunne vise ALLE optagede programmer i samme liste sorteret efter optagelses-tidspunkt.

4. Netflix app virker ikke. Det er vist en generel fejl som ikke har noget med den specifikke tv model at gøre. Jeg bruger nu ikke netflix ret meget men såfremt jeg skal se en film kunne det jo have været rart det virker.

5. Man kan trådløst tilkoble sin android telefon således billeder på telefonen kan vises på tv'et. For det første er det umuligt at finde den app de henviser til og for det andet så virker den app jeg så tror er den rigtige ikke til min model af telefon - samsung s4 mini.

Med ovennævnte problemer synes jeg ikke smart tv er spor smart men det er som sagt ikke noget jeg har særligt brug for.



Redigeret af mainleif - 09-December-2014 kl. 14:04
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 14:19

Streamer fint billeder og video fra min Tablet til mit 7005, har aktiveret mediaserver funktionen på Tablet, så ses den af TVet.
Ved brug af You Tube appen på TVet kan der også streames fra You Tube på Tablet, hvilket gør det langt nemmere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 16:05
"Samsung support mente umiddelbart ikke det kunne på grund af der godt nok er 2 tunere men kun 1 optage enhed."



Samsung - kvaliteten af deres support er samme høje niveau, som deres produkter...

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 16:57
Mainleif.

Du skriver
4. Netflix app virker ikke. Det er vist en generel fejl som ikke har noget med den specifikke tv model at gøre. Jeg bruger nu ikke netflix ret meget men såfremt jeg skal se en film kunne det jo have været rart det virker.
-----------------
Tjek både firmwareopdatering og evolution kit modellen. Den nye app fra Netflix kræver en kit 2014. Tjek også under Netflix's hjælpeside, hvor det anføres hvilke TV modeller der kan.
--------------------
Du skriver også
5. Man kan trådløst tilkoble sin android telefon således billeder på telefonen kan vises på tv'et. For det første er det....
----------------------
Det hedder med nye enheder: screen mirroring og er ikke en app, men kan være en funktion på både dit TV og din Smartphone. På sidstnævnte finder du menuen under indstillinger. Men jeg tror at din Smartphone er for gammel.
Måske du bør måske downloade manualen til dit tv så er det nemt at opsøge og løse problemer. Herved ville du også nemt have løst og indset problemet med optagelser. Jeg forventer ikke at fx Elgiganten sælgere kan manualen udenad. Det er sgu nok lidt dumt at forlange.
Min s5 og tablet s virker uden hak og kan også trådløst vise uhd videooptagelser fra smartphone.
Enhederne skal naturligvis både passe sammen også teknologisk. God fornøjelse



Redigeret af bentpetersson - 09-December-2014 kl. 17:02
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Måske du bør måske downloade manualen til dit tv så er det nemt at opsøge og løse problemer. Herved ville du også nemt have løst og indset problemet med optagelser. Jeg forventer ikke at fx Elgiganten sælgere kan manualen udenad. Det er sgu nok lidt dumt at forlange.


Er det "sgu nok også lidt dumt at forlange", at Samsungs support kender deres egne produkter!!??
Desuden er netop optagelse en så basal del af moderne fladskærme, at enhver seriøs sælger bør vide, hvilke muligheder de enkelte TV har! Det er jo ikke forskellen på flyvemaskiner vi taler om.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Måske du bør måske downloade manualen til dit tv så er det nemt at opsøge og løse problemer. Herved ville du også nemt have løst og indset problemet med optagelser. Jeg forventer ikke at fx Elgiganten sælgere kan manualen udenad. Det er sgu nok lidt dumt at forlange.


Er det "sgu nok også lidt dumt at forlange", at Samsungs support kender deres egne produkter!!??
Desuden er netop optagelse en så basal del af moderne fladskærme, at enhver seriøs sælger bør vide, hvilke muligheder de enkelte TV har! Det er jo ikke forskellen på flyvemaskiner vi taler om.

M.v.h.


Enig. Det er basal viden. Og man behøver ikke opsøge uvidenhed. Det er nemt og godt forklaret i manualen, men det er ikke alle der gør det.

Nu kommer Euronic og laver stor kædeforretning, men de vil næppe være klogere til problemløsning.

Redigeret af bentpetersson - 09-December-2014 kl. 17:17
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu