recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af kabel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet af kabel ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af kabel ?
    Sendt: 24-Juli-2006 kl. 16:29

Hej :-)

Da vi her d. 1/8 flytter i ny lejlighed har vi købt en masse ny elektronik som vi skal have forbundet. Jeg har desværre fuldstændigt mistet overblikket over præcis hvilke type ledninger jeg skal ud og have fat i, for at have det hele klar til dagen.

Jeg håber derfor meget på at i vil give et bud på hvordan jeg forbinder alt sammen bedst muligt, samt hvilke type ledninger jeg skal have, og hvilke stik der skal være på.

Følgende udstyr skal forbindes:

TV: JVC HD-56ZR7

Receiver: JVC RX-D701

DVD/HDD: JVC DR-MH300

Højtalere: KEF 2005.2

Selector: TDC's SAGEM 60

Computer: Grafikkort: ATI Radeon X800 PE, Lydkort: SB Audigy 2 Value

Det skulle være det hele. Som i kan se skal jeg bruge en del ledninger, men håber på jeg kan holde det under 1500-2000 kr.

Vi ser tit Film / serier fra computeren, og ønsker hvis muligt HD kvalitet herfra, samt fuld surround.

Vi håber virkeligt, at der er nogle her der har nok styr på hvilke ledninger der skal bruges.

Vh.

Dennis og Laila



Redigeret af psico - 26-Juli-2006 kl. 17:48
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 17:47

Har nu nogenlunde fået styr på hvilke tilslutninger der skal til (mangler dog enkelte), så nu mangler jeg kun et råd om hvilke kvalitet kabler jeg skal gå efter...

Indtil videre ser det ud til jeg skal bruge:

- 2 x HDMI (HDD->Receiver og Receiver->TV): Bør man her vælge Clicktronic (299kr), eller Supra (399) ?

- 2 x Scart (Selector->HDD og HDD->TV): Har allerede det guldstik aldi solgte, så behøver måske kun 1 (Er aldi guldstikket godt nok ?)  her står valget imellem Clicktronic Flat (189kr), Techlink Flat (249kr), Supra (329kr) og Profigold Flat (299).

- 4 x Antenne (FM Væg->Receiver, TV væg->Selector, Selector->HDD, HDD->TV). Her ser det ud til at det bedste skulle være en af : Clicktronic (109kr) eller Profigold (149kr). Er der andre der er bedre ?

- 1 x DVI (PC->TV). Lindy(349kr), Clicktronic (469kr), Supra (669)

- 1 x Optisk (PC ->Receiver). Clicktronic (159kr), Lindy (799), Supra (639kr)

- 1 x Coaxial (HDD->Receiver). Clicktronic (89kr), Techlink HQ(229kr), Techlink XS(329kr), Supra Trico (399kr), Profigold (169kr). Hvor meget betyder det om disse er skærmet, dobbeltskærmet eller 4-dobbelt skærmet ?? 

- 1 x Phono-Phono Mono (Receiver -> Subwoofer)

Følgende udstyr skal forbindes:

TV: JVC HD-56ZR7

Receiver: JVC RX-D701

DVD/HDD: JVC DR-MH300

Højtalere: KEF 2005.2

Selector: TDC's SAGEM 60

Computer: Grafikkort: ATI Radeon X800 PE, Lydkort: SB Audigy 2 Value

Hvilke højtaler kabler bør jeg benytte ? 10kr meteren, eller skal man op på 20kr  eller 50 kr? Samme type ledning til alle højtalere ?

Vh.

Dennis

Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 14:56

Hej Psico

Gå efter Profigold, det er fuldt ud lige så godt som de andre. Bare meget billigere, hvis du går ind på denne hjemmeside. www.klik1stik.dk 

 

Hilsen Don P.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu