recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon vs Mentor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon vs Mentor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reras84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juli-2011
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reras84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Ikon vs Mentor
    Sendt: 08-December-2014 kl. 10:13
Jeg overvejer lidt at skifte mine Dali Ikon 6 MK2 ud med et sæt Mentor 2 + Ikon subwoofer.
Vil det løfte lydbilledet eller forværre det?
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 14:18
Ville det ikke være en idé at opgradere til Rubicon 2 i stedet, da Mentor serien vist er på vej ud?
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af reras84 reras84 skrev:

Jeg overvejer lidt at skifte mine Dali Ikon 6 MK2 ud med et sæt Mentor 2 + Ikon subwoofer.
Vil det løfte lydbilledet eller forværre det?
Jeg har hørt, uden selv at have hørt højtalerne, at der skal meget til at drive Mentor serien - men det kan godt være det kun er de større mentor modeller.

Har du ikke mulighed for selv at lytte - de lokale HFK har vel begge nævnte højtalere i deres demo sortiment.
Til top
reras84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juli-2011
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reras84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 16:14
Hej, jeg har været nede og lytte og besluttet at Rubicon 2 ikke kan måle sig med Ikon 6, så jeg bliver på mine Ikon :)
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 16:53
Ah ja IKON serien giver en meget for pengene, men du fik vel hørt de RUBICON 2 sammen med en subwoofer?

Selv er jeg meget ærgerlig over at MENTOR serien udgår, da MENTOR 8 bl.a. kommer i sort (ikke højglans sort) og det gør RUBICON 8 ikke desværre. Desuden bliver der ikke nævnt bare den mindste smule om hjemmebio under RUBICON 8 og dens basser er heller ikke helt så store... Lader til at jeg ikke kan opgradere inden for DALI, hvis jeg en dag skal højere op end mine IKON 8.
Til top
reras84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juli-2011
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reras84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ah ja IKON serien giver en meget for pengene, men du fik vel hørt de RUBICON 2 sammen med en subwoofer?

Selv er jeg meget ærgerlig over at MENTOR serien udgår, da MENTOR 8 bl.a. kommer i sort (ikke højglans sort) og det gør RUBICON 8 ikke desværre. Desuden bliver der ikke nævnt bare den mindste smule om hjemmebio under RUBICON 8 og dens basser er heller ikke helt så store... Lader til at jeg ikke kan opgradere inden for DALI, hvis jeg en dag skal højere op end mine IKON 8.

Jeg hørte dem ikke sammen med en sub, men vurderede stadig at skiftet ikke ville kunne svare sig ifht til hvad det vil koste mig. IKON lyder brandgodt og jeg tror jeg kan hente det jeg mangler ved at købe en bedre forstærker.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af reras84 reras84 skrev:



Jeg hørte dem ikke sammen med en sub, men vurderede stadig at skiftet ikke ville kunne svare sig ifht til hvad det vil koste mig. IKON lyder brandgodt og jeg tror jeg kan hente det jeg mangler ved at købe en bedre forstærker.


Ja jeg skal da lige love for, at der nyt liv i mine IKON 8, efter jeg begyndte at høre musik via en ordentlig stereoforstærker i stedet for en surround receiver, som ellers også var af god kvalitet. Du har noget at glæde dig til! Smile
Til top
reras84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juli-2011
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reras84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:


Ja jeg skal da lige love for, at der nyt liv i mine IKON 8, efter jeg begyndte at høre musik via en ordentlig stereoforstærker i stedet for en surround receiver, som ellers også var af god kvalitet. Du har noget at glæde dig til! Smile

Jeg går lidt og overvejer hvad jeg skal. Jeg vil jo gerne noget hvor der er DLNA og netradio i og jeg kan ikke lige finde noget synes jeg. Ikke i en ren stereo forstærker.

Mit bedste bud indtil videre er en Marantz SR 6009 surround receiver, da den har funktioner jeg søger.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af reras84 reras84 skrev:


Jeg går lidt og overvejer hvad jeg skal. Jeg vil jo gerne noget hvor der er DLNA og netradio i og jeg kan ikke lige finde noget synes jeg. Ikke i en ren stereo forstærker.

Mit bedste bud indtil videre er en Marantz SR 6009 surround receiver, da den har funktioner jeg søger.


Hmm ja... Du må lige tjekke markedet godt og grundigt for umiddelbart er det en skam, hvis du går ud og bruger penge på en surround receiver, som hovedsageligt skal bruges til stereo. Jeg har meget svært ved at sætte ord på lyden af musik, men min kæreste kunne også sagtens høre en forskel, da vi gik fra en surround receiver til en stereo forstærker. Flere ting kan dog stadig have spillet ind over.

Der er selvfølgelig også det minus, at en surround receiver vil sikkert give dig en fin nok DAC, hvor du skal ud og købe den separat fra stereoforstærkeren, hvis du vælger denne.
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 01:33
Ikon 6 er en rigtigt fin højtaler, og den bliver bestemt ikke dårligere af at man spænder en god stærk forstærker foran. Jeg har valgt den kombiløsning der heder surroundforstærker, men effektforstærker til at drive fronthøjtalerne. Det giver et rigtigt godt kompromis når man nu både elsker en god film for fuld drøn, men også vil kunne sætte sig ned med en god Whiskey og nyde noget godt musik. Du kan evt. starte med at finde et godt brugtkøb. De kan i værste fald sælges videre uden tab. Personligt tjente jeg faktisk en plovmand på en Holfi power 8 jeg havde en årgang :).
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu