recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - aktive højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

aktive højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: aktive højttalere
    Sendt: 19-December-2014 kl. 19:43
jeg går med tanker om at droppe surroundhalløjet og projektor til fordel for en fladskærm og et par aktive reolhøjttalere.

Umiddelbart har jeg overvejet ADM avi9.1, eller noget fra dynaudio xeo. hvordan spiller de op mod hinanden og findes der andre alternativer der værd at overveje?

Der skal tilsluttes en squeezebox, cd-afspiller og lyden fra tv'et.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 20:52
Jeg har desværre ikke hørt dem sammen, kun hver for sig. Men rent lydkvalitet, så mener jeg, at ADM overhaler Xeo med flere længder.
Xeo vinder dog på funktioner. Så du må gøre op med dig selv, om det vægter højt, med trådløs overførsel. Hvis ikke, så vil jeg klart anbefale ADM'erne.

Og så er det altså AVI ADM ikke ADM AVI :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 00:52
trådløst er ikke noget jeg prioroterer, så det bli indtil videre AVI, hvis der ikke viser sig at være bedre alternativer

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 06:22
Jeg kan sgu ikke helt huske det, men der var da vist noget med, at de ville komme med en efterfølger til ADM 9.1 snart, som skulle være ret meget forbedret i forhold til de gamle. Det var dog bare noget jeg læste flygtigt i en tråd her på forum. Hvem der sagde det, kan jeg sgu ikke huske.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 15:55
Det er korrekt. I 1. kvartal i 2015 skulle den nyeste og sidste version af ADM-højtalerne blive udgivet.
Til top
Jacob Steen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Maj-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:59
Hej
Som andre skriver vil der komme en afløser for ADM9.1 i det nye år. DM10S vil den komme til at hedde.
Hvis du skal sammenligne ADM med Dynaudio så prøv at giv de nye aktive Focus XD et lyt. Men så er prisen pludselig også en helt anden.
Kan ske jeg er lidt 'farvet' da jeg selv ejer et par AVI ADM 9.1, men til prisen får du ikke bedre højttalere efter min subjektive mening! :-)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 22:20
jeg venter nok lige. jeg har også en del gear jeg skal af med først. jeg har ikke noget imod at købe brugt. er der stor kvalitetsmæssig forskel på de forskellige versioner af ADM 9.1

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jacob Steen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Maj-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 16:34
Hej igen

Der er efterhånden lavet flere opgraderinger af 9.1, jeg har dog ikke hørt andre end mine egne.
Men på brugtmarkedet kan du være heldig at gøre nogle gode handler, når de ellers er til salg.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu