recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital bedstemor boks med slag i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital bedstemor boks med slag i

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital bedstemor boks med slag i
    Sendt: 20-December-2014 kl. 15:17
Kære Forum,

Jeg skal hjælpe min mormors søster med en digital modtager til YouSee som fungerer med hendes gamle B&O billedrørsfjernsyn. Den skal ikke kunne optage, og jeg går ikke ud fra at kvaliteten er et vigtigt aspekt når billedet skal ses på et gammelt billedrørs-tv. Derud over må det gerne være en simpel boks med intuitive og lettilgængelige funktioner da det er en ældre dame på 82 der skal bruge den. Store knapper der er lette as se ville vel også være en fordel.

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Eller kan jeg bare bestille en den billigste jeg kan finde? Fx en Denver DCB-109HD DVB-C PVR (http://www.pricerunner.dk/pi/229-2838498/Digital-modtager/Denver-DCB-109HD-DVB-C-PVR-Produkt-Info)

På forhånd tak for hjælpen,
Rune.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 15:32

Den eller Clint, der er Clint nok mere driftsikker.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Den eller Clint, der er Clint nok mere driftsikker.

Tak! Driftsikkerhed er et stort plus da det nok kommer til at være mig der skal cykle ud og fixe den hvis noget går i ged :)
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 15:53
Så bliver det en Clint DC3 Digital TV Modtager (DVB-C) fra Elgiganten, de har den på lager på Amager. (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/DC3/clint-dc3-digital-tv-modtager-dvb-c#tab-store-availability-trigger)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 15:57

Hvis ikke den skal bruges til extra kanaler, så behøver det kun at være en DC1.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:13
Hvad med YouSee's egen Youbio boks, som sælges for 200 kr. uden abonnement - fin dvb-c modtager.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:22

Ja, den er heller ikke dårlig, og så kan man da også se en film ind i mellem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hvad med YouSee's egen Youbio boks, som sælges for 200 kr. uden abonnement - fin dvb-c modtager.
De skriver om den i YouBio, men synes ikke jeg kan finde købs side?
Har du et link til hvor på hjemmeside man kan bestille den? 
Ud over det mener jeg ikke der følger interface kabel med til analog tilslutning, det er ekstra udstyr.

Mvh. JørgenT 


Redigeret af JørgenT - 20-December-2014 kl. 16:53
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

De skriver om den i YouBio, men synes ikke jeg kan finde købs side?
Har du et link til hvor på hjemmeside man kan bestille den? 
Ud over det mener jeg ikke der følger interface kabel med til analog tilslutning, det er ekstra udstyr.

Mvh. JørgenT 

Boksen kan ikke købes online - kun ved telefonisk henvendelse.

Citat fra YouSee.dk

TV uden HDMI-indgang?

YouBio boksen tilsluttes via HDMI-stik og har man ikke HDMI-indgang på fladskærmen tilbyder vi et gratis YouBio Boks scart kabel, som gør det muligt at bruge boksen på et fjernsyn uden HDMI-indgang. Kablet kan udleveres ved at kontakte YouSee Kundesupport på 70 70 40 40 eller i TDC Butik fra 2. april.


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:08
Takker, det forklarede hvorfor.  LOLLOL

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af MotorOle MotorOle skrev:

Så bliver det en <span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-weight: bold; line-height: normal;">Clint DC3 Digital TV Modtager (DVB-C)</span><span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; line-height: normal;"> fra Elgiganten, de har den på lager på Amager.</span><span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-weight: bold; line-height: normal;"> (</span>http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/digital-tv-og-abonnement/DC3/clint-dc3-digital-tv-modtager-dvb-c#tab-store-availability-trigger<span style="color: rgb51, 51, 51; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-weight: bold; line-height: normal;">)</span>


Hvis det er et af de senere Bang & Olufsen billedrørs-tv, så kunne det være en fordel at gå til Bang & Olufsen forhandlere! De kan hjælpe med en billig ekstern boks - ofte blot et lille hus, som monteres i scart stikket. Denne vil så kunne betjenes via den normale Bang & Olufsen fjernbetjening! Langt set nemmeste, for ældre mennesker, som allerede kender deres tv!!!

M.v.h.
Til top
MotorOle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MotorOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 17:19
Tak, Henrik! Det er virkelig et godt råd!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu