recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - Spotify vs. YouSee Play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - Spotify vs. YouSee Play

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos - Spotify vs. YouSee Play
    Sendt: 21-December-2014 kl. 17:32
Hej.

Jeg har en Sonos Play 5 i stuen og en i køkkenet. Vi har YouSee Play gennem vores internet/kabel-tv, men har også en Spotify konto. Jeg overvejer dog at opsige min Spotify konto for at bruge YouSee Play i stedet.

Når jeg kører musik på PC, så synes jeg, at kvaliteten er bedre på Spotify (high quality slået til). Jeg har forsøgt at lave den samme test på Sonos, men synes ikke umiddelbart at jeg kan høre den store forskel.

Hvad erfaring har I andre med Spotify vs. YouSee Play lydkvalitet på Sonos?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 17:40
På Sonos både Spotify og TDC play 320 kbit, så det er ikke så underligt at du ikke kan høre forskel.

På pc er Spotify stadig 320 kbit, mens TDC play er 192 kbit.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 17:40
Vær lige opmærksom på at hvis du ændrer i dit Yousee abbonnement senere så ryger Play måske. Jeg gik op i hastighed og mistede samtidig Play som datteren især brugte på sin Tlf. 

Jeg har altid været kunde hos Yousee (+10 år), men den svinestreg har sendt mig i byen efter en ny udbyder.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

På Sonos både Spotify og TDC play 320 kbit, så det er ikke så underligt at du ikke kan høre forskel.

På pc er Spotify stadig 320 kbit, mens TDC play er 192 kbit.

Som jeg forstår TDC's pressemeddelelse, så streamer de med 320 kbit/s på både web og sonos.

TDC var de første i verden, der med TDC Play gav kunderne fri adgang til musik igennem abonnementet. Sidenhen har tjenesten fået selskab af tvillingen YouMusic, og fælles for dem begge er nu, at der skrues op for lydkvaliteten, så den stiger fra 192 til 320 kbit/s i ACC format på både web og det trådløse musiksystem; Sonos. Det betyder, at musikoplevelsen bliver mere nuanceret med en større spændvidde i det samlede lydbillede.  
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 22:49
Hvis du vil have kvalitet, så bør du prøve Wimp.

Jeg kan helt klart høre forskel på Wimp og Yousee Play.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu