recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa kabel TV og høj støj ved kanalskift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa kabel TV og høj støj ved kanalskift

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

NAD s250 og s170. Har desværre ikke hdmi. 
Stofa boksen er en Motorola vip1903
Ja, så ville jeg prøve med analog, for at tjekke om fiberboks kan finde ud af at mute lyd under kanalskift. Har du tjekket om der findes opdatering til Motorola boks?
Alternativ hvis problem er NAD, kunne måske være SPDIF DAC ?

Mvh. JørgenT
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 12:53
Jeg har i en del år haft PC'en og dens pci lydkort tilsluttet forstærkersættet - også via optisk. Aldrig har jeg oplevet støj eller susen ad den vej.
Der skulle sidde en temmelig god DAC i. Jeg ved godt, at det er forældet og vel fra 2003 eller sådan noget. Men nyprisen dengang var ca. 45000.

Stofa boksen er ny og har nyeste opdatering. Jeg har tjekket. 


Redigeret af Warren - 26-December-2014 kl. 13:37
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Jeg har i en del år haft PC'en og dens pci lydkort tilsluttet forstærkersættet - også via optisk. Aldrig har jeg oplevet støj eller susen ad den vej.
Der skulle sidde en temmelig god DAC i. Jeg ved godt, at det er forældet og vel fra 2003 eller sådan noget. Men nyprisen dengang var ca. 45000.

Stofa boksen er ny og har nyeste opdatering. Jeg har tjekket. 
Er der digital in på det PC lydkort (coax eller toslink), kunne du evt. prøve den vej for tjek af lyd fra Motorola boks? 
Hvis der også er problem den vej, er det boks der giver problemet.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu