recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med B&W MT-20 eller M-1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med B&W MT-20 eller M-1?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med B&W MT-20 eller M-1?
    Sendt: 28-Juli-2006 kl. 14:35

Hejsa

Er der nogen af jer der har erfaringer med B&W MT-20 eller M-1? MT-20 er et surround sæt med 5xM1ere og 1xAS2 subwoofer.
Jeg skal benytte sættet til både surround og stereo musik i stuen. Ikke fester og lignene men altså normal musik-lytning

Kan det gå i en middelstor stue eller hvad er jeres erfaringer?

mvh
Zuluop

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 14:41
Hej Zuluop.

Har selv benævnte MT-20.
Det er et super godt sæt! Super klar lyd, godt i specielt mellemtone området! Også meget fremragende i diskantområdet. Bassen i AS2 er forrygende, og kan sagtens vække naboen, på trods af sin "beskedne" størrelse på 10". Jeg har smilet meget mere hver dag, siden jeg fik det sæt ind i stuen! Og så ser det jo godt ud!

Faktsk er jeg imponeret af den vellyd, der kommer ud af de små højttalere! Man kan godt høre, at de ikke er noget billigt skrammel!

Vores stue er på ca 16 kvm (hertil skal så lægges yderligere 16 kvm til køkken/alrum (det er sådan noget moderne noget med det hele i eet))

Hvis du har yderligere spørgsmål, så fyr løs!

/martin
Til top
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 15:19

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Hej Zuluop.

Har selv benævnte MT-20.
Det er et super godt sæt! Super klar lyd, godt i specielt mellemtone området! Også meget fremragende i diskantområdet. Bassen i AS2 er forrygende, og kan sagtens vække naboen, på trods af sin "beskedne" størrelse på 10". Jeg har smilet meget mere hver dag, siden jeg fik det sæt ind i stuen! Og så ser det jo godt ud!

Faktsk er jeg imponeret af den vellyd, der kommer ud af de små højttalere! Man kan godt høre, at de ikke er noget billigt skrammel!

Vores stue er på ca 16 kvm (hertil skal så lægges yderligere 16 kvm til køkken/alrum (det er sådan noget moderne noget med det hele i eet))

Hvis du har yderligere spørgsmål, så fyr løs!

/martin

 

Jamen jeg skal selv flytte i lige netop sådan noget moderne noget med køkken alrum ud i et med stuen så det er derfor jeg spørger til "power". Skal jo ikke lyde som en transistor radio ovre i hjørnet, men samtidig må det jo godt se godt ud

Hvordan er det til musik - er det til at holde ud og høre på i et så stort lokale? Kan du fx høre god musik i din køkkendel fra anlægget placeret i stuedlen ?

Eller du benytter det måske kun til surround film?

mvh
Zuluop

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 21:19
Hejsa.

Jeg har vedhæftet et skodkvalitets billed (panorama (7 billeder sat sammen) Her kan du lige ane de tre fronter og se sub'en ved siden af vores reol (som vi selv syntes er for vildt fed ) Til højre anes køkkenet. Som du kan se, hænger det meget godt sammen... Og lyden er stadig super fed! Deres størrelse taget i betragtning er de vilde. De er gode til at spille lavt og ligeledes højt, alle dB-niveauer er gode til dem. Og der er bestemt ikke noget transistor over dem Min forstærker er, som du kan se i mit signatur, en lettere bedaget Denon AVR-1600RD, den fyrer alt rigeligt op under dem! Hehe
Det skal lige siges til vores forsvar, at vi bestemt ikke er færdige med at flytte ind Vores nye sofa kommer i næste uge (Jeg har da også tænkt mig at uploade billeder fra voers endelig setup, når vi har fået ting ene på plads)


(EDIT: billede fjernet af mig selv)

Jeg benytter dem både til musik og surround og en del alm TV-stereo. Og de lige formidable til begge dele! (Man ska komme i hu, at det jo ikke er højttalere til 10k / stk) Jeg helt sikker på, at vores penge ikke kunne være givet bedre ud!!! Og så har sættet en meget høj WAF

/M


Redigeret af ZkiiFreak - 13-Oktober-2007 kl. 10:53
Til top
hifisam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-September-2007
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 09:49

Hej med jer.

Overvejer selv at købe sættet. Det er godt at høre, det bare fungerer. Jeg må også inddrømme, at jeg var positivt overrasket over lyden, da jeg hørte et nummer i en biks.

Hvor har I købt systemet? ellers kal købe? Er der et sted, hvor man kan få en god pris? Så et andet setd i dette forum, at der var en der havde købt sættet i Tyskland, kan det svare sig...



Redigeret af hifisam - 13-Oktober-2007 kl. 09:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu