recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret 5.1 setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret 5.1 setup

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 15:52
Tak for de fine ord :)

Angående modellen så kender jeg ikke lige forskellen på S/R - men mine er den "store" model.. Kan kun anbefales. 
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

I weekenden fik jeg monteret min B&W 664sr lofthøjtaler i badeværelset, men i kampenshede glemte jeg alt om billeder :/
Fik derimod opsat endnu en squeezeplayer på mediacenret, som styre højtaleren i badeværelset. 

Samtidig fik jeg lavet så skalaFM automatisk starter, hvis man går ud på badeværelset mellem 06:45 og 07:30 mandag til fredag. :) Lækkert med lidt automatik.. 

Hejsa
Hvordan har du fået lavet den funktionalitet - ligesom med funktionaliteten med at starte systemet op, når din eller fruens telefon kommer ind i huset. Har du Android+Tasker?


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 14:16
Du kan ihvertfald gøre det med Logitech og ifttt app. :)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 21:08
Jeg har lavet det via en pir sensor i badeværelset, som sender et signal til min Domoticz controller. Er klokken mellem 06:30 og 07:30, laver domoticz et url kald til min logitech media server. = Musikken starter :) Logitech Media serveren sender så et Xpl signal ud, som jeg lytter efter, når XPL pakken bliver sendt sørge det for at tænde min forstærker så den ikke står tændt 24/7.
(i starten havde jeg lavet det med en android tablet og tasker, når der var tilsluttet strøm til tabletten, så sendte tasker et url kald til Logitech Media Server. Det passede med en stikkontakt som fulgte lyset i loftet.)


Angående den automatiske opstart er det lavet via en VBscript, der står og pinger telefonerne. Får den svar, ved jeg de er hjemme på mit netværk = Der er nogle hjemme. 

Håber det hjælper dig ;)
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Jeg har lavet det via en pir sensor i badeværelset, som sender et signal til min Domoticz controller. Er klokken mellem 06:30 og 07:30, laver domoticz et url kald til min logitech media server. = Musikken starter :) Logitech Media serveren sender så et Xpl signal ud, som jeg lytter efter, når XPL pakken bliver sendt sørge det for at tænde min forstærker så den ikke står tændt 24/7.
(i starten havde jeg lavet det med en android tablet og tasker, når der var tilsluttet strøm til tabletten, så sendte tasker et url kald til Logitech Media Server. Det passede med en stikkontakt som fulgte lyset i loftet.)


Angående den automatiske opstart er det lavet via en VBscript, der står og pinger telefonerne. Får den svar, ved jeg de er hjemme på mit netværk = Der er nogle hjemme. 

Håber det hjælper dig ;)

Hej
Tak for svaret - det er en gennemført løsning, som jeg nok ikke kommer til at bruge. Du udnytter dit homecontrol system, jeg har IHC i stedet for og kan ikke bruge dets sensorer på den måde. OG så kan du programmere, hvilket en en mindre udfordring her.
Men jeg vil kigge nærmere på hvordan LMS virker.
Jeg har også en harmony hub - det kunne være smart hvis man havde en sensor/tasker der kunne aktivere denne til at starte en handling.
men tak for inspirationen.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 15:15
Beklager den sene tilbagemelding.
Men kan IHC ikke lave et url request..? (kunne forestille mig man kunne sætte det op i controlleren, så den lavede et url request til LMS.)
Skulle du få blod på tanden og løbe i nogle problemer må du sige til, så hjælper jeg så godt jeg kan.
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 19:38
Hejsa
Det er bare helt fint. Der går nok lidt tid førend jeg lige får tid til at dykke ned i problemstillingen.
Men tak.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu