recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55H7005 -  "Huller" i lyden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv.
ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver


En bekendt har samme problem. Han har prøvet med forskellige HDMI-kabler, uden ændring. Men hvis han kører optisk ned i sin receiver, så er problemet der ikke! Så problemet er åbenbart i HDMI-behandlingen.

M.v.h.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 12:17
Hvis jeg kører et optisk i reciveren hva vil der så ske med arc funktionen
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 12:53
Hvis du kører optisk fra TV til forstærker, benytter du jo netop ikke ARC-funktionen
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 13:19
Men er det ikke arc der gør at forstærkeren kan betjenes med tv fjernbetjening (volumen)
Og at den tænder og slukker sammen med tv....godt være jeg spørger dumt [:)]
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Men er det ikke arc der gør at forstærkeren kan betjenes med tv fjernbetjening (volumen)
Og at den tænder og slukker sammen med tv....godt være jeg spørger dumt

Nej det er hdmi cec, der gør det. Arc er lyd tilbage i hdmi kablet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 13:32
Nej, ARC betyder Audio Return Channel - eller "lydsignal baglæns" om man vil. Det er HDMI-CEC (Consumer Electronics Control) der overfører styringskommandoerne mellem enhederne.

Det vil sige lyd via optik og styring via hdmi virker fint - hvis enhederne ellers forstår hinanden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PEM1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-April-2015
Sted: KHB, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PEM1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2015 kl. 12:22
Lad mig lige tilføje 2 stk. H7005'ere med "Huller i lyden" i den simple form: "TV forbundet med kabel til antenne".
Det 1. er afprøvet (feb2015) i København, hvor et ældre (C7005) IKKE oplever problemet. Afprøvet, også med antenne, i en anden by - samme problem - derefter byttet i Bilka (mar2015).
Det 2. er afprøvet på den nye adresse - samme problem.
Efter at have kontaktet Bilka + Samsung vil jeg prøve om firmware 1220.4 (2015.03.17) afhjælper problemet.
Til top
Laksepote Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2005
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laksepote Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 20:52
Har også dette tv. Problemet kom med en ny FW, som til gengæld rettede problemer med Netflix. Kører ikke HDMI. Det hjælper at skifte kanal og gå retur til kanalen, men det er ret irriterende!
Til top
PEM1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-April-2015
Sted: KHB, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PEM1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2015 kl. 18:47
Stadig lydproblemer efter i går at have installeret ny firmware Version : 1230.4 fra 2015.04.14.
Næste trin er at høre hvad Samsung support har at sige til det.t
Til top
PEM1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-April-2015
Sted: KHB, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PEM1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 18:10
Samsung support bad mig lave en lydtest (den gik OK) og installere firmvare Version 1240.2 fra 2015.05.15 - det hjalp så heller IKKE.
I dag har jeg igen talt med Samsung - nu vil de sende en tekniker ud (indenfor garantien) - spændende om det giver pote... for det er da godt nok træls med denne periodiske fejl, som kommer og går, som det passer den :-/
Til top
mofi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mofi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 20:29
Jeg kontaktede også Samsung i dag. Teknikeren fortalte først at han ikke kendte til problemet. Efter at have talt med en kollega fortalte han, at det var et kendt problem og Samsung og Boxer arbejdede sammen for at undersøge om problemet skyldes Boxer eller Samsung. Han kunne ikke sige noget om hvornår man kunne forvente en løsning og det var så det. Så Samsung support levede helt op til mine forventninger.

Jeg er nu slet ikke I tvivl om at problemet ligger hos Samsung. Jeg har bemærket at "hullerne" i lyden forsvinder hvis et program afspilles efter optagelse. Dvs. der er huller i lyden mens der optages, men ikke når der efterfølgende afspilles.

Jeg synes i øvrigt problemet er blevet værre efter en af de seneste software opdateringer. Det ikke længere blot små enkelte huller i lyden, men talen bliver nu svært forstålig pga. af længere og meget ofte udfald.
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 20:04
Har oplevet det på tv2 zulu. Ændrede lydprofil på tv fra film til standard, og så forsvandt problemet. Tv: samsung ue55hu8505.
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005
B&W 805D
Bluesound Node
Sonos Connect
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu