recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalibrering af Epson TW3200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kalibrering af Epson TW3200

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kalibrering af Epson TW3200
    Sendt: 26-Januar-2015 kl. 20:07
Jeg ved godt der er mange hensyn at tage lærred/afstand/mørklægning af rummet.

- men er der nogen der har fundet frem til en bedre indstilling af deres Epson TW3200.

Ikke at billedet ud af boksen fejler noget, men måske nogen har nogle fif......
Til top
Krydolph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krydolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:03
Der findes jo nogle kalibrerings dvder/bluray du kan købe og give dig i kast med.
DVE Digital Video Essentials bliver anbefalet af mange.
Tror også Disney har lavet en der sku være udemærket.

Alle de kloge siger man ikke bare kan tage indstillingerne fra en anden og så overføre direkte sin egen, heller ikke selvom det er samme mærke og model, da rummet har stor indvirkning på billedet. Såsom farver, lys, genskin, lærred osv.

Der er også muligheden at betale sig fra det, så ved du det er det bedste mulige, men det er også halv pebret.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 22:34
Jeg kalibrere altid med min Spyder HD da den tager hensyn til hvor meget lys der er i rummet og lærred osv.! Har også brugt den i stuen med et fint resultat.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:42
Min, som er en TW3600, står i et rum uden vinduer eller lys ude fra. Jeg har fået et godt resultat af at bruge et ND kamera filter - det har forbedret mit sort niveau en del. Efterfølgende har jeg kalibreret med DVE Digital Video Essentials
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 20:33
På de "gamle" dvd'er med starwas var der nole testbilleder til indstilling af skærmen.

Findes der ikke bluray film der har det samme ??
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 22:08
Berdel - hvilke indstillinger er du kommet frem til ?
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 23:09
Jeg har lavet et indlæg om justering med slr kamera

Se link
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=9&title=diskret-stuebio



Redigeret af E100 - 29-Januar-2015 kl. 11:40
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu