recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - flac til MP3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flac til MP3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: flac til MP3
    Sendt: 28-Januar-2015 kl. 14:10
hej
Jeg har konverteret alle mine CDér  til flac, og lagt dem på min Synolygy 210J.

Er der nogle der kan anbefale et godt program til at konvertere flac til MP3.

det skal kunne bibeholde min biblioteks struktur så jeg får et ens Flac og MP3 bibliotek

Hilsen
Martin

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 14:40
Bare søg efter batch convert flac mp3 : http://sourceforge.net/projects/flacsquisher/
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 14:46
Dette program er genialt til netop det

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 15:03
MusicBee er perfekt til bl.a. den slags opgaver - derudover er det også egnet til at rippe, tagge og i det hele taget organisere hele din musiksamling.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 16:29
Jeg mener jeg brugte foobar2000 til det sidst jeg var den proces igennem.

Uanset hvilket program du bruger til at konvertere med, så er det altid lidt tricky at sikre at den nye biblioteksstruktur bliver som du vil have den. Det hænder at man får fucked up og ender med det hele i en stor pærevælling.

Et godt råd, hvis du har pladsen til det, er at tage en komplet kopi af dit nuværende flac bibliotek så du har det hvis der går noget galt.

Jeg klokkede på et tidspunkt i det under en konvertering. Jeg havde alle mine flac filer liggende i mappen D:\flac og i mappen havde jeg en mappe pr. kunstner og under hver kunstner havde jeg en mappe pr. album.

Jeg fik som sagt klikket på en forkert parameter i knoverteringen, så efter konverteringen havde jeg:

D:\flac\acdc\back in black\ som nu indeholdt:
Hells Bells.flac
Hells Bells.mp3
Shoot to Thrill.flac
Shoot to Thrill.mp3
osv.. osv..

Kombineret med et par hundrede kunstnere og et utal af albums var gode dyr rådne.

En løsning ville selvfølgelig være at slette hele mappen, lægge kopien over og starte en ny konvertering, men dels havde jeg ikke været smart nok til at tage en kopi inden jeg startede og dels tog selve konverteringen adskillige timer.

Løsningen er heldigvis ret simpel med nogle få dos kommandoer.

1 - Jeg oprettede en mappe der hed D:\mp3
2 - Jeg åbnede en kommando prompt med start, kør, cmd.
3 - Jeg skrev d: for at skifte til D-drevet.
4 - Jeg skrev cd\flac for at skifte til flac mappen. Prompten svarede D:\FLAC>
5 - Jeg skrev xcopy *.mp3 d:\mp3 /s/e hvilket kopierede samtlige mp3 filer i flac mappen over i mp3 mappen med samme mappestruktur.
6 - Jeg checkede med stifinderen at mp3 mappen så ud som jeg ønskede det.
7 - I kommando prompten, ved D:\FLAC> skrev jeg del *.mp3 /s for at slette samtlige mp3 filer i flac mappen.
8 - Jeg checkede med stifinderen af flac mappen så ud som jeg ønskede det.
9 - Til slut lavede jeg i D:\FLAC> en xcopy *.jpg d:\mp3 /s/e for at få en kopi af de jpg album covers der lå i flac mappen over i mp3 mappen også.


Redigeret af strandvasker - 28-Januar-2015 kl. 16:30
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 22:15
tak for svarene. Jeg har brugt  flacsquisher til opgaven. Kopieret filer fra NAS til USB hardisk og koverterede fra denne. 
  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu