recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til Popcorn A-200 / Streaming tjenester?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser til Popcorn A-200 / Streaming tjenester?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser til Popcorn A-200 / Streaming tjenester?
    Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:17

Jeg har en ældre sag af en Popcorn hour a-200 som har gjort det fremragende som netværksafspiller. Den er koblet på mit netværk og via det på min NAS server hvor jeg opbevarer film (MKV, H.264, Blueray m.m.)

Mit tv er et ældre Panasonic Plasma TX -P50G10E som virker ganske fint og ikke lige står til udskiftning.

Men det har selvfølgelig ingen smart-tv funktion for nogle af alle de nye streaming tjenester der findes. Jeg er så kommet til at købe Telmore Play der bl.a. inkluderer:

HBO Nordic, TV2 Play, C-more Play, ligesom jeg også gerne vil se DR TV, og måske i fremtiden Netflix eller lignende.

  • Men hvordan gør jeg det nemmest og med kun EN boks?
  • ·         Findes der nogle bokse i dag der kan klare alle de forskellige tjenester?
  • ·         Som samtidig kan afspille alle de kendte filformater fra netværk/NAS server
  • ·         Som tilsluttes TV via HDMI og har digital lydudgang til surround -anlæg?
  • ·         Som selvfølgelig giver den bedste kvalitet der kan streames i
  • ·         Gerne let og overskueligt - Dog er alm. listevisning til f.eks. film på NAS ganske fint.
  • ·         Er man nød til at i noget mini-pc/Mediacenter for at sikre sig alle tjenester kan streames til TV?

På forhånd tak :)

/Martin
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 18:39
har du søgt? det her har været spurgt og besvaret utallige gange. den eneste reele løsning er en pc som mediecenter


Redigeret af claus_jac - 01-Februar-2015 kl. 18:42
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har du søgt? det her har været spurgt og besvaret utallige gange. den eneste reele løsning er en pc som mediecenter
Hvilket jo egentlig er ret forkert også. For der findes jo ikke en reel løsning, der kan dække det hele tilfredsstillende.
En PC kan dække langt det meste, hvis den kører Windows 8, men fx HBO Nordic, har ikke en Windows app, så her er du henvist til browserudgaven med 720p og 2.0 lyd. Og de resterende (TV 2 Play, Netflix, Viaplay etc.), skal du så lave en genvej i XBMC/KODI, så den skifter over i de respektive apps, men når den først skifter over i dem, så virker en almindelig MCE remote ikke til at skifte rundt i menusystemet. Det kan muligvis afhjælpes med eventghost dog.

Man kan også gå den anden vej og vælge en enhed der kan tage alle streamingtjenesterne, men igen, fordi OP også ønsker HBO Nordic, så findes der kun to løsninger. En ældre Samsung blu-ray afspiller (da F-modellerne og opefter ikke har fået app'en) eller en Xbox 360 (ikke en One). Xbox 360 kan så kun vise 720p på streamingtjenesterne, men dog 5.1 lyd. Den kan i øvrigt ikke vise DR endnu, men DR har dog lovet, at konsollerne får det inden sommer (hvilket nok betyder sommeren 2017, hvis de følger deres sædvanlige tempo). Både Samsung blu-ray samt Xbox 360 har også mulighed for PLEX, som netop kan vise videoer fra ens lokale medier, men ved ikke hvor meget det kræver af serveren, for ved ikke hvor meget transcoding det kræver på de respektive enheder. Og mit gæt er, at ingen af dem kan afspille lossless lyd fra rippede blu-rays.

Så til OP: Der findes ingen løsning på det du søger i en boks. Det største problem er, at du gerne vil have HBO Nordic. Så som jeg ser det, så skal du beholde din nuværende Popcorn til dine egne rips, og så fremskaffe en Samsung blu-ray som hedder BD-E eller BD-ES i modelnavnet. Mener du skal op i 6000 før den har Smart Hub ombord. Den har apps til alle tjenesterne. Men Smart Hub kører PISSE langsomt og hakker vildt, da processoren er underdimentioneret i den. Men når først filmen kører i Netflix eller what ever, så kører det fint. Filmene hakker ikke. Det er muligt, at oplevelsen er bedre på den der hedder ES7000, da jeg mener den kører med en dualcore processor.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 19:16
Tak for svaret Nagash.

Det er jo nok lidt som jeg forventede, der findes endnu ikke noget der virker perfekt og giver det bedste af alle verdener Confused

/Martin
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

HBO Nordic, TV2 Play, C-more Play, ligesom jeg også gerne vil se DR TV, og måske i fremtiden Netflix eller lignende.

  • Men hvordan gør jeg det nemmest og med kun EN boks?
  • ·         Findes der nogle bokse i dag der kan klare alle de forskellige tjenester?
  • ·         Som samtidig kan afspille alle de kendte filformater fra netværk/NAS server
  • ·         Som tilsluttes TV via HDMI og har digital lydudgang til surround -anlæg?
  • ·         Som selvfølgelig giver den bedste kvalitet der kan streames i
  • ·         Gerne let og overskueligt - Dog er alm. listevisning til f.eks. film på NAS ganske fint.
  • ·         Er man nød til at i noget mini-pc/Mediacenter for at sikre sig alle tjenester kan streames til TV?

På forhånd tak :)


TV2 play, er det også live TV eller er det kun OD ?? For de skriver følgende.

TV 2 Play

 
Med TV 2 PLAY On Demand kan du se alle de populære programmer fra TV 2, ZULU, CHARLIE, FRI og NEWS, lige når det passer dig, både på mobil, tablet og computer. Web-tv når og hvor du vil, både med WiFi og mobildata. Der er snigpremierer 7 dage før tv på et stort udvalg af programmer og ”catch up” på alt det, du gik glip af –eller bare vil se igen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:47
Måske lidt OT.
 
Nu har vi skrevet om dette mange gange.
Helt generelt set går der jo altså noget tid inden de streaming tjenester overtager det almindelige markedet.
Tænk hvis hr og fru Jensen skal finde rundt i alt dette. Det er jo en kæmpe udfordring at finde rundt i tjenester, apps, hardware, etc.
 
Så jeg tror nu at de alm udbydere kommer til at være der de næste mindst 10 år. Plus de jo så nu også har streaming ud over almindeligt TV.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu