recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe i England/Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe i England/Tyskland

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Har man kontrol over ting som blænde, lukker, baglys og andre ting med en telefon.? Nej vel, så derfor.

Det er jo netop ikke så vigtigt til den slags opgaver, som en nonfirmation er. Jeg er helt med på nørderiet med indstillinger er vigtigt i andre sammenhænge.


Øh hvad? Det er da netop en stor begivenhed, og den slags man gerne vil gemme mange år frem! Derfor ønsker man selvfølgelig de bedst mulige optagelser, og ikke noget små uskarpt, rystende, fra en halvdårlig mobil!

M.v.h.

Hvem snakker om en halvdårlig mobil? Jeg har lavet mange flotte optagelser med min iPhone. Og en tilsvarende android/windows phone er sikkert lige så velegnet. Jeg kan ovenikøbet holde den i et fast greb ligesom et videocamera.


Jamen det har du sikkert, men sammenlignet med den kvalitet du får fra et videokamera, så er mobiloptagelserne ikke "gode".

M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 22:14
Og når så, "kameraet" ringer - hvad så? Dér røg DEN optagelse.... Jeg har desuden også set MANGE middelmådige "faste" billeder, taget med mobil - det er ikke noget at skrive hjem om. nej - kun et kamera duer...
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 22:18
For mig ville det "ideelle" kamera være en hybrid mellem et handycam og et action cam.
Handycam'ets funktioner krydset med action cam'ets hårdførhed.

Men for mig ender det nok med et 4K-handycam.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 22:41
Jeg er nok bare fascineret af altid at ha et brugbart videocamera med mig. Det samme med stillcamera. DSLR cameraet samler støv derhjemme, og det samme ville et videocamera gøre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 22:42
Tag nu det billede/video hjemme i stuen og blæs det op i 50".....

Klaus


Redigeret af KlausDM - 03-Februar-2015 kl. 22:43
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 23:01
For at vende tilbage til spørgsmålet: Nej der vil ikke blive nogle problemer med PAL/NTSC ved at købe i Tyskland eller UK.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 00:14
Min dårligste investering må "næsten" være et videokamera... Jeg har brugt det to gange eller sådan noget... Fik optaget en juleaften, blev simpelthen så skuffet over kvaliteten, ja måske havde jeg bare for høje forventninger... Men til 3500kr for to år siden.... Det er skæmmende ringe i dårlig belysning, hvilket der tit er i hjem om aften... I dagslys er det "ok". Men det ser virkelig trist ud når det bliver blæst op i tv... Kombineret med hvor lang tid det tager at lave film osv. Ja, så må jeg indrømme at min iPhone 6 er en skarp kandidat... Den tager sgu film der er tæt på at være ligeså gode...

Nej det ser sikkert grimt ud når det bliver blæst op, og kameraet er sikkert bedre... Men forskellen er ubehagelig lille og da ingenting er pænt på fladskærmen, så kan iPhone løsningen være ligeså god på macen...

Jeg blev i hert fald slemt skuffet... Ved ikke om Sony ikke er gode til at lave kameraer... Eller om jeg var for nærig... ;-)

Indstillinger er der egentlig ikke så mange af, så det begrænset hvad man kan optimere... Den gør jo mest automatisk...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 07:32
Min personlige erfaring med de der "pølsekameraer" er rigtig dårlig.

1) Ergonomien er dårlig. Hvis du stikker fingrene gennem den der strop på siden så du "holder om pølsen" (lyder lidt kinky) så er du nødt til at holde kameraet oppe i øjenhøjde eller højere. Hvis du vil tage et lavere skud er du nødt til først at vikle fingrene ud af stroppen ellers kommer du automatisk til at tilte kameraet sidelæns når du sænker det.

2) Kvaliteten af optagelserne har ikke imponeret mig, heller ikke på min kammerats 7000 kroners Sony. Objektivet er simpelthen for lille i sådan en "pølse" til at resultatet bliver godt.

Jeg ville i stedet gå efter et af de der superzoom digitalkameraer, i stil med fx http://www.panasonic.com/dk/consumer/video-og-digitalkameraer/lumix-digitalkamera-point-shoot/dmc-fz200.html. Ergonomisk er de meget nemmere at arbejde med og optagekvaliteten er i min erfaring langt bedre. Objektivet er ganske enkelt bedre og resultatet bliver derefter. Eneste ulempe i forhold til "pølsen" er, at der er sat begrænsning på så en optagelse max. kan være 30 minutter lang. Du kan sagtens lave flere 30 minutters optagelser, men ikke ud i en køre. Jeg gætter på begrænsningen er sat ind for ikke at ødelægge markedet for "pølsekameraer" totalt.

Heldigvis behøver du ikke tage mit ord for det, bare surf på youtube efter optagelser lavet med de forskellige kameratyper, så bliver det hurtigt tydeligt hvilken kvalitet de leverer.


Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Peter BJ Peter BJ skrev:

Hvis jeg køber et videokamera i enten England eller Tyskland, vil der så være problemer med PAL/NTSC, 50/60Hz, fps. eller andre ting?
Skal bruge et kamera til sønnens forestående nonfirmation, har kig på et Panasonic HC-V250. Det koster ca. 3400 herhjemme, og omkring 2200 udenlands.

Som du kan se af de mange tilbagemeldinger på dit spørgsmål, er der nok en vis risiko for, at du ender med et stykke gadget, som du brugte en eller to gange.

Det rejser vel spørgsmålet, om det så i virkeligheden ikke var bedre at anvende pengene på en prof. videofotograf til de relativt få timer, som der vel er tale om. 

Dels vil en sådan have det rette udstyr, den rette tekniske indsigt til både optagelse og efterfølgende redigering resp. massedistribuering og dels vil du kunne koncentrere dig 100% om at nyde din søns store dag. 


Til top
Peter BJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juni-2009
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter BJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 15:50
Jeg takker for svarene, selv om der ikke er så mange der omhandler mit spørgsmål Smile
Jeg har netop bestilt i Tyskland.
Jeg synes ikke at jeg vil kommentere på alle svarene, men blot sige at jeg er fint ud tilfreds med kvaliteten af de optagelser jeg har set på nettet, med omtalte optager. Kunne aldrig finde på at bruge en tlf. til at optage en så stor begivenhed med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu