recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bananstik og subwoofer stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bananstik og subwoofer stik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bananstik og subwoofer stik
    Sendt: 17-Februar-2015 kl. 22:02
Hej

Jeg er i gang med at renoverer hus, og i den forbindelse laver jeg nogle udtag til højttaler og til subwoofer i min væg.

Jeg har derfor købt nogen banan hun-stik på ebay, som kan monteres i et udtag og derved få kontakt med et par banan han-stik fra højttalerne.
Dog er jeg i tvivl om jeg har købt de rigtige stik:

Det nye hun stik til venstre og mit eget han bananstik til venstre


Her er de sat sammen, og jeg kan ikke få han stikket længere ind.
Er dette et problem i forhold til lyden, eller kan det gå?
Hvis ikke, hvilket hun stik skal jeg så have fat på?


Mht subwoofer, har jeg købt dette:


Kan dette benyttes med subwooferen tilsluttet forsiden, og så et subwoofer kabel fra bagsiden og til forstærker?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe :)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 22:53
Hej.
Bananstik går sjældent (hvis nogensinde) helt op til kraven på hanstikket. Så det ser helt fint ud på billedet. Mht. sub kan jeg ikke se andet end det også fungerer. 😊 Men prøv det lige af inden du smider i væggen for at sikre det virker. Mvh. Rasmus

Redigeret af fausing - 17-Februar-2015 kl. 22:54
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 23:31
Hej Skovbo, nu ved jeg at tråden er over et år gammel. Men er i gang med det samme og dertil har jeg lige et spørgsmål, hvor har du købt RCA hun hun connectoren
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 09:43
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2016 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af emilc emilc skrev:

Hej Skovbo, nu ved jeg at tråden er over et år gammel. Men er i gang med det samme og dertil har jeg lige et spørgsmål, hvor har du købt RCA hun hun connectoren


Hej Emilc

Den er købt på ebay.
Faktisk sådan en her:
http://www.ebay.com/itm/New-Speaker-Single-Binding-Post-Banana-jack-socket-panel-RCA-Wall-Face-plate-/231396208478?hash=item35e049ef5e:g:6HEAAOSwosFUWulS

Og så skilte jeg den ad, og satte på et lampeudtag i stedet.

EDIT: 
Kan da lige tilføje at mine ovenstående løsninger fungere helt upåklageligt :)


Redigeret af Skovbo - 21-Oktober-2016 kl. 09:46
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 11:40
Tak skal du have Skovbo, kan se at man også kan få RCA bøjsninger og tænkte om man måske isted skulle gøre det. Eller du/i anbefale den anden løsninger.
Vil kablet/signalet miste noget ved at klippe og lodde den på sådan en bøjsninger
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2016 kl. 21:21
Monacor har en hel række fuga vægudtag til dit formål hvis du har luffer skruet på i stedet for hænder


men jeg anbefaler klart at du til retter dine egne fuga blænddæksler i 50 ell. 75 mm. størrelse
med et etagebor (også kaldet juletræsbor) fra f.eks Harald-Nyborg og løse stik fra monacor eller elextra
lige så pæn løsning men til den halve pris..
du kunne jo også gå den mere profesionelle vej med XLR udtag til subs og Speakonstik til højtalere
fordelen er mulighed for balanceret signalvej og biwire kabling til højtalere..
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2016 kl. 21:30
du behøver faktisk ikke lede så længe ved nærmere granskning af elextras hjemmeside faldt jeg lige over disse forslag ret meget billigere end Monacor..


god fornøjelse..
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 13:49
AV-Connection har også et rimeligt godt udvalg af fuga stik med forskellige tilslutninger.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu