recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS ZP90 opg. (Dr. Gert Volk eller Cullen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS ZP90 opg. (Dr. Gert Volk eller Cullen)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONOS ZP90 opg. (Dr. Gert Volk eller Cullen)
    Sendt: 21-Februar-2015 kl. 12:18
Hej,

Nogle som kender til opgradering af Sonos ZP90 via Dr. Gert Volk eller Cullen ? Findes der andre som kan anbefales ?

Nogle som har fået denne operation udført ?

Vil gerne have løftet lyden og fjernet støj.

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Torben


Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 13:04
dobbelt post

Redigeret af fiskerendk - 21-Februar-2015 kl. 13:08
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 13:07
Jeg købte en Connect Cullen Mod. Jeg har aldrig hørt en uden så ved ikke hvad forskellen er. Men jeg syntes lyden er rigtig fin, jeg kører dog digitalt over i en sc-lx83 som så er DAC Og kører med fast lydstyrke så det er 1 til 1 bitstream.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 13:10
Mange tak for svar - hvor kan en connect cullen mod. købes?
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 13:18
Jeg ved det faktisk ikke da min er købt brugt. Spørgsmålet er hvor stor forskellen er hvis man bruger en digital udgang og ikke de analoge. som sagt har aldrig brugt den med andet end blot coax og fast lydstyrke Og har ikke nogen almindelig at sammenligne med.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 14:12
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Mange tak for svar - hvor kan en connect cullen mod. købes?

Wyred4Sound´s mod skulle være identisk med det tidligere Cullen mod. Det er godt nok en noget vild pris men måske kan der med lidt tålmodighed findes en brugt på Ebay og specielt den tyske vil jeg give noget opmærksomhed.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 14:52
Er det ikke et overkill at få Connect moddet, hvis man alligevel køre digital signal til extern DAC?
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 15:57
Jeg har selv en dr Cullen moddet zp90 - og de piller netop kun ved den digitale udgang.

For et par år siden havde et dansk hifi blad sådan en til test og konklusionen var at den kunne erstatte drev i op til 20.000kr+ klassen.

jeg har lige søgt lidt omkring på nettet, men kan umiddelbart ikke finde artiklen.

tror det var high fidelity eller hi fi & elektronik, men kan ikke ikke huske det....


jeg er i hvert fald svært tilfreds med min - som jeg fandt brugt i dba til ca 3500.


har set dem gå under 3000...


mvh
Troels
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Jeg ved det faktisk ikke da min er købt brugt. Spørgsmålet er hvor stor forskellen er hvis man bruger en digital udgang og ikke de analoge. som sagt har aldrig brugt den med andet end blot coax og fast lydstyrke Og har ikke nogen almindelig at sammenligne med.

Det er jo lige præcis det der er formålet med modifikationen. Det er netop for at få et bedre digitalt signal.
Jitter er nøgleordet, og det kan måles. Efter modifikationen er den digitale støj markant formindsket, ihvertfald i målingen, og folk med godt udstyr siger også at det er hørbart. Det er ikke for at få en bedre DAC, men simpelthen pga der er jitter på Sonos digitale udgang. (Heldigvis ikke i nærheden af at være ligeså slemt som på en airport expressLOL)
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 16:36
OK fedt troede faktisk det var dac og strømforsynings delen der var primært moddet. Så blev jeg det klogere. Som sagt syntes jeg det lyder ligeså fint som når der bliver smidt en CD på, men igen har ikke haft noget at sammenligne med.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 17:55
Meget spændende - sådan vil jeg gerne eje. Har oprettet en købsannonce.

Syntes at 6K er meget for en ny. Men måske jeg bide i det sure æble.

Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu