recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scandyna Micropods - strømforbrug (idle)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scandyna Micropods - strømforbrug (idle)?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Scandyna Micropods - strømforbrug (idle)?
    Sendt: 22-Februar-2015 kl. 14:03
Jeg vil have sat et par aktive Scandyna Micropods eller lignende op i mit køkken... link Går i og slukker jeres Micropods, hver gang i ikke bruger dem? Eller er så strømforbruget så lavt, når de ikke spiller musik, at det er lige meget?

Kæresten vil gerne have Sonos, men jeg vil gerne holde liv mine Squeezeboxes...    Micropods sammen med Squeezebox touch var et muligt kompromis - men jeg gide ikke rende og slukke dem hele tiden.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 14:45

Da det er en extern forsyning der anvendes, så kan den jo anbringes i en kontakt der er nem at komme til hvis man ønsker at slukke for dem når de ikke bruges.
De skal vel også anbringes et sted hvor det er nemt at kunne skrue op og ned for dem, volumen reguleringen er jo også tænd/sluk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 16:13
Godt indspark. Jeg er bare bange for, at kæresten vil brokke sig over, hvor hun skal tænde to steder - når Sonos'en lever en samlet løsning
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 16:23

Hvis der slukkes for forsyningen, så skal der jo kun slukkes et sted, og så er der intet forbrug. Slukkes der på højttalerne, så er der stadig forbrug fra forsyningen.
Der er så stadig det med tilgængelighed for at kunne bruge Volume kontrollen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 15:11
Tak for indspark. Har i, som ejer et sæt Micropods, også erfaringer med udfordringen ang. Tænd/sluk
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu