recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sælge over eBay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sælge over eBay?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 09:42
Ja og bliver man ikke taget i tolden har man pligt til selv at melde det til toldvæsenet efterfølgende he he
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jamen hvad fanen er det for noget p..! Det er en golfkølle jeg prøver at sælge. En meget speciel en. Kun 100 af dem i verden, og er kun tilegnet de professionelle. Markedet er desværre ikke til at kunne sælge den i DK, men hvis eBay napper 10 % ~ £40 og PayPal 1,5 % ja så er den mink sgu da snart pelset igen, så hellere slå 1.000 kr. af og sælge den i DK.

Men hvad så hvis jeg mærker min egen annonce med "dette er et privat salg, der stilles ingen garanti og sælges uden returret"? Skal det bare skrives i informationsfeltet under varen? Men ja, så er det nok minimalt hvor mange købere jeg får, da de så skal betale via alm. bank ovf. ikke? Altså hvis køber eksempelvis er fra Japan?

Og så lige noget tredje. I siger at eBay er købers paradis. Hvordan forholder det sig hvis jeg vil købe noget fra USA? Der er vel stor risiko for at det bliver nappet i tolden så, og så er det jo ligemeget med den besparelse. Hvordan drejes den?

Kim.t. i følge PostDK hjemmeside så koster det 507 kr. at sende den til Japan. Men den pris passer måske ikke? I så fald har jeg set at næsten alle tager omkring £50 for international shipping.
LOL Jeg har solgt golfudstyr (skafter og køller) på Ebay uden problemer. De tager et mindre gebyr, når du sælger som privatperson - ikke noget der kunne bringe min urin i kog.
Paypal tager også et mindre gebyr og holder din betaling tilbage i 30 dage, men hvis du så samtidig selv køber noget og betaler med Paypal, så bliver der ikke trukket yderligere på din bankkonto. På den måde bruger du bare Paypal som kassekredit.
Når du lister din golfkølle, så sæt mindreprisen højt og gør opmærksom på den dyre fragt, hvis gearet skal til USA eller Japan. Japan er nu ikke kendt som et marked der køber golfudstyr fra udlandet, de har i forvejen selv noget af det bedste. Den høje mindstepris og fragt gør at der kan komme henvendelser om handel udenom Ebay, ikke at jeg anbefaler det, men så kan der forhandles om deling af fragten mod en bedre salgspris.
Jeg har senest sendt 8 skafter til USA, det var så lige 500 kr. i fragt, men hellere det end at det bare står i udhuset.
Hvis din kølle er noget særligt kan du også prøve at sælge den på GolfWrx.com eller på bombsquadgolf.com som er kendt for vanvittige priser på deres udstyr.

GLWS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja præcis aerik, men er det kun 80 kr.?


Ved pakker sendt til dig fra et land udenfor EU - ja

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Jeg mindes at huske da jeg var på ferie i USA der fik vi at vide at vi måtte tage 1.200-1.300 kr. med hjem uden at kunne havne i tolden, men det er der sikkert lavet om på det?

Det er heller ikke en pakke sendt til dig.

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


Er det ikke noget med at man kan få sælgeren fra USA til at mærke pakken som privat eller sende den til en butik i DK, så slipper man?


Som gave - jo, med minder at det bliver opdaget.....

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:


 Jeg kender en, som kender en som ofte køber sko fra USA (ofte dyre sko til 2.000 kr. eller mere) og får dem tilsendt til den butik han arbejder i, på den måde undgår han told. Noget du/andre har hørt om?


Det er så butikken der skal afregne told og moms - "glemmer" det det og bliver det opdaget, så bliver butikkens regnskab gennemgået minutiøst af skat, 5 år tilbage i tiden. Husk at butikken skal afregne moms på varen til dig,når de sælger den til dig. Ellers sælges den "sort".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 11:46
Husk at ting der sælges over eBay skal fragtes med track'n'trace/forsikret - har prøvet at sælge ting, hvor det blev sendt som brev fordi pakkeprisen var helt ublu - herefter hævdede køber at varen ikke var modtaget, hvorefter jeg mistede både penge, vare og porto - som tidligere nævnt er køber godt dækket ved eBay-handler - jeg handler også selv mange småting fra Østen.
Husk at dække din røv af - du kan eksempelvis læse nogle salgsannoncer for tilsvarende annoncer og genbruge nogle sætninger derfra - men vær opmærksom på at uanset hvad du skriver i din annonce, kan du ikke stille køber dårligere end de kriterier som er fastsat fra eBay's side!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 11:47
Husk at gøre opmærksom på at evt. retur sker for købers regning og skal ske med en sporet/forsikret forsendelse - det kan jo være at køllen er itu når den modtaget - husk evt. noget billeddokumenation, så du ved en evt. sag kan dokumentere hvad du har sendt afsted (med en rimelig sandsynlighed).
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 12:10
Det lyder til at besværet for at sælge over PayPal/eBay er kræver mere arbejde end fortjenesten er værd, men det må jeg jo så lige undersøge.
Hvis jeg ender med at sælge over eBay så vil jeg fotografere køllen, fotografere step by step når jeg pakker den ind og til sidst den endelige indpakning. Så kan jeg vel ikke dokumentere mere. 

Claus P. jeg kender godt golfWRX, er selv en hyppig bruger derinde, og har også oprettet en tråd i Scotty Cameron Circle-T forummet.
Du skriver at du ofte har solgt golfudstyr over eBay. Jeg har listed min kølle som fixed price, og altså ikke nogen auktion. Måske jeg skal lave en ny med de ting du skriver.
Kan du huske hvad eBay tog i gebyr? For Det lyder da til på andre i denne tråd at de tager fat? Og pengene skal ikke stå på min PayPal, de skal udbetales, da jeg skal bruge dem på andet hvor PayPal ikke er en mulighed.

Claus P. hvor skal jeg skrive at annoncen er privat og at retur er på købers regning? Er det bare i info feltet?

Men det er en japaner der har budt og har været medlem siden 2002. Han scorer som sagt 100% positive feedback, men om det er manipuleret, det ved jeg selvfølgelig ikke.

Men som I siger, hvis eBay er så gode til at vælge købers parti, så er jeg sgu for glad for min golfkølle til at jeg tør at sende den af sted til en japaner, selvom han scorer godt.

Jeg synes da bare det lyder urimelig nemt at snyde over eBay så? Kan jeg bare gå ind og købe over eBay, betale med PayPal, modtage varen, sige jeg ikke er tilfreds, få mine penge igen og sende en anden helt anderledes vare retur?


Redigeret af ladiesman217 - 27-Februar-2015 kl. 12:21
          
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Det lyder til at besværet for at sælge over PayPal/eBay er kræver mere arbejde end fortjenesten er værd, men det må jeg jo så lige undersøge.
Hvis jeg ender med at sælge over eBay så vil jeg fotografere køllen, fotografere step by step når jeg pakker den ind og til sidst den endelige indpakning. Så kan jeg vel ikke dokumentere mere. 

Claus P. jeg kender godt golfWRX, er selv en hyppig bruger derinde, og har også oprettet en tråd i Scotty Cameron Circle-T forummet.
Du skriver at du ofte har solgt golfudstyr over eBay. Jeg har listed min kølle som fixed price, og altså ikke nogen auktion. Måske jeg skal lave en ny med de ting du skriver.
Kan du huske hvad eBay tog i gebyr? For Det lyder da til på andre i denne tråd at de tager fat? Og pengene skal ikke stå på min PayPal, de skal udbetales, da jeg skal bruge dem på andet hvor PayPal ikke er en mulighed.

Claus P. hvor skal jeg skrive at annoncen er privat og at retur er på købers regning? Er det bare i info feltet?

Men det er en japaner der har budt og har været medlem siden 2002. Han scorer som sagt 100% positive feedback, men om det er manipuleret, det ved jeg selvfølgelig ikke.

Men som I siger, hvis eBay er så gode til at vælge købers parti, så er jeg sgu for glad for min golfkølle til at jeg tør at sende den af sted til en japaner, selvom han scorer godt.

Jeg synes da bare det lyder urimelig nemt at snyde over eBay så? Kan jeg bare gå ind og købe over eBay, betale med PayPal, modtage varen, sige jeg ikke er tilfreds, få mine penge igen og sende en anden helt anderledes vare retur?
Fee calculator har du her så kan du flytte rundt på talene så du slipper billigst muligt. Det skal så gøres når du opretter annoncen.

Når du opretter din Ebay-konto sætter du hak i privat.

Jeg mener der er mulighed for at tilføje noget om retur, når man vælger de forskellige shippingmuligheder sammen med taksterne.

En Japaner med 100% i god feedback ville jeg ikke være bekymret ved, men prøv at se på hvad han tidligere har købt. Det kan jo være endnu en Scotty Cameron samler. Har du forøvrigt prøvet Scotty Camerons eget salgsforum?

Jeg tror der findes røverhistorier (vandrehistorier) om alle salgssteder, men jeg kender ingen (personligt) som er blevet snydt. Hverken på DBA, G&G, Trendsales, Ebay eller andre steder. 
100% sikker kan man selvfølgelig aldrig være, men har man ikke råd til at tabe penge, så er nettet ikke stedet at handle. Risikoen er der jo altid og der kan være langt til købers adresse.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 13:06
Det har du selvfølgelig ret i. Der er altid en risiko.

Jeg kan se at hvis min Scotty går for £650, med £50 i fragt, så skal eBay have £73 i fee inkl. UK VAT. Hvad sker der lige for det?

Går den for £400 som der er budt lige nu, så skal de have £47,22 i fee. Så er der £352,78 tilbage, og hvis PayPal så også skal have nogle % for at udbetale pengene til min konto, ja, hvad ender det så ikke med?

Kan det virkelig passe?
          
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 13:21
Så vidt jeg kan se er der forskel på om oprettelse koster noget på hhv. .com og .co.uk - hvis du ikke er sikker på salg, kan det også være en faktor.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 13:49
Jeg har forøvrigt oplevet at blive snydt/tabe penge på både eBay og DBA (flere gange) - på eBay skal man virkelig være obs på deres deadlines ved evt. problemer - og aldrig acceptere at lade en sælger "sende varen igen" (så ryger man hurtigt over deadline og taber sine penge - tilsyneladende ofte brugt trick når man ikke lige modtager sin vare) - har også tabt ca 500kr på eBay fordi der var en tidsforskel på nogle timer til der hvor serveren/ebay-hjemlandet var - og dermed overskred jeg en deadline for brok, som ellers ikke var overskredet herhjemme i DK...

Redigeret af tipsen - 27-Februar-2015 kl. 13:51
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

på eBay skal man virkelig være obs på deres deadlines ved evt. problemer - og aldrig acceptere at lade en sælger "sende varen igen" (så ryger man hurtigt over deadline og taber sine penge - tilsyneladende ofte brugt trick når man ikke lige modtager sin vare) -
Samme har jeg oplevet et par gange, hvor sælger skulle sende erstatning for forkert leveret vare. Men kun med tab på 40-60Kr pr. gang.
For med 5-6 ugers leveringstid igennem kinesisk postvæsen (som den i perioder kan være) kommer man hurtigt over de 60 dage, hvor handel glider ud af eBay rapporterings system.
Har så også oplevet at vare der ikke blev leveret indenfor 30 dages "money back" garanti blev refunderet, og vare dukkede op efter +3 måneder. LOL

Mvh. JørgenT
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 14:21
Skal lige overveje hvad jeg gør mht. dette eBay halløj, så nu har jeg lige været inde og klikke på "end" for min listing. Det kunne jeg gøre uden videre, og der stod ikke noget om at det kostede mig noget at slutte min listing. Så det håber jeg da ikke?

Det havde måske været andet snak hvis det var en auktion hvor folk havde nået at byde?


          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu