recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt ladning af Moto G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt ladning af Moto G

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt ladning af Moto G
    Sendt: 28-Februar-2015 kl. 04:55
Jeg har de sidste par dage haft problemer med at lade min Moto G.

I går ladede den fra 40% - 60% på ca. 7 timer.

I nat har den brugt 7,5 timer på at lade fra 35% - 43%.

Begge gange har telefonen været slukket.

Det plejer at gå meget hurtigere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 05:53
Prøv med en anden USB lader.

Evt. Sluk telefon og tag batteriet ud og tæl til ti inden det sættes i igen.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv med en anden USB lader.

Evt. Sluk telefon og tag batteriet ud og tæl til ti inden det sættes i igen.


Jeg har de sidste 2 timer prøvet med anden lader og kabel, men det ændrer ikke på noget. Så vidt jeg ved kan batteriet ikke tages ud.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 06:30
Læs her.


https://help.motorola.com/hc/3263/43/global/da-dk/d0e1460.html


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Læs her.


https://help.motorola.com/hc/3263/43/global/da-dk/d0e1460.html




Er prøvet nu.

Har kørt i sikker tilstand, og har gendannet fabriksindstillinger og dermed startet forfra.

Det hjælper tilsyneladende ikke.

Den har stået til ladning i ca. 45 minutter, og står stadig på 29% som da jeg satte den til.

Jeg har læst at der nogle gange kan komme skidt i telefonens laderstik, så næste trin er nok at prøve forsigtigt med lidt trykluft.

En anden mulighed er at kalibrere batteriindikatoren ved at aflade den meget, for så at lade den op igen. Det er bare lidt risikabelt, hvis den på nuværende tidspunkt viser status korrekt. Så vil det tage adskillige døgn at lade den op igen.

Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 13:53
Hvis du siden du købte den, aldrig har afladet den helt, skulle du gøre det og så lade den op helt.Du skal helst lade den ligge i st, by tilstand under afladningen, så kommer den længst ned. Men, da smartphones jo hurtigt aflder et batteri på typisk en enkelt dag, vil du hurtigt stå med et slidt batteri, som med tiden får en højere indre modstand og dette gør det sværere at lade batteriet op med tiden. Indikatoren viser fint fuldt opladet, men det er det ikke og "lavt batteri" opstår meget tidligere, men kan fint køre i længere tid alligevel. Det kan man ikke med et helt nyt batteri, når det viser lavt batteri, så er det lavt. Du skal muligvis have et nyt.

Redigeret af javilha - 28-Februar-2015 kl. 13:54
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Hvis du siden du købte den, aldrig har afladet den helt, skulle du gøre det og så lade den op helt.Du skal helst lade den ligge i st, by tilstand under afladningen, så kommer den længst ned. Men, da smartphones jo hurtigt aflder et batteri på typisk en enkelt dag, vil du hurtigt stå med et slidt batteri, som med tiden får en højere indre modstand og dette gør det sværere at lade batteriet op med tiden. Indikatoren viser fint fuldt opladet, men det er det ikke og "lavt batteri" opstår meget tidligere, men kan fint køre i længere tid alligevel. Det kan man ikke med et helt nyt batteri, når det viser lavt batteri, så er det lavt. Du skal muligvis have et nyt.


Den har været afladet en del gange.

Typisk går den 2 - 2 1/2 dag på en opladning. Er den under 50% ved aftentid på første dag, bliver den dog ladet op.

Problemet er dog løst pt. Jeg brugte lidt trykluft i telefonens stik, og det virkede åbenbart. Den ladede helt op på et par timer eller 3.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 21:08
Ok. Jamen det var godt du fandt ud af det. Har selv en ældre Motorola fra 2006 jeg stadig bruger. Synes det er et godt og stabilt mærke.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu