recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyhedskommentarer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyhedskommentarer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Og jeg TROR,  at spammen kommer, når man bruger kommentarsporet, fordi da jeg holdt op med at skrive der, så klingede spammen lige så stille af...

Disqus er et stort anerkendt kommentar-system, der benyttes af tusindvis af hjemmesider verden over.

De udsender ikke spam.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 16:38
Som der blev skrevet på den første side, så kan man bare skrive en ikke-eksisterende e-mailadresse så kommentarerne ryger af sted - det er da ikke særligt anerkendende...
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Som der blev skrevet på den første side, så kan man bare skrive en ikke-eksisterende e-mailadresse så kommentarerne ryger af sted - det er da ikke særligt anerkendende...


Altså, det er vores valg at man kan skrive "anonyme" kommentarer. Det er løbende noget vi vurderer om der er behov for eller ej.

Men du anklagede Disqus for at spamme din email, og dertil må jeg svare at det er ikke sandsynligt. Det er et professionelt system. Så med mindre nogen hacker dem en dag, ville jeg nu lede efter andre kilder til den spam Smile

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 17:04
Jeg benytter jævnligt muligheden for at kommenterer på en nyhed. Det gør jeg som gæst, da jeg ikke har planer om at registrere mig flere steder end nødvendigt.

Skulle man så låse kommentarsporet til at være afhængig af diverse logins, så fint med mig. Jeg overlever nok uden at skrive de indlæg.

Jeg så som andre helst at lagde debatten ind i de aktuelle fora og dermed kun have Recordere- registrerede bruger.

Jeg har tidligere været aktiv bruger på JP også, men de fandt så ud af man skal være aktiv bruger på Facebook for at kommentere og der satte jeg så grænsen.

Redigeret af Tweaky - 28-Februar-2015 kl. 17:04
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Og ja. Jeg kender svaret:

Vi er et forum med xx antal unikke besøgende der KUN kommer forbi for at afgive en hurtig kommentar. Disse xx antal klik giver de reklamekroner der er nødvendige for at få Recordere.dk til at løbe rundt.

Det er sidens holdning og hvis vi ikke kan lide den kan vi forlade etabissementet. Jeg ser det som en forklaring på at der i mange gode tråde optræder "Bruger udmeldt" ved før meget aktive debattører :-(


Ja, det er besvaret flere gange før Smile

1) Forummet er en underskudsforretning. Annoncører vil ikke binde penge efter brugerskabt indhold, og de reklamer der er kan ikke betale driften. Udover det, så benytter nogle af jer også ad*****ere, som kun gør det endnu værre Confused

2) Der er nok sammenlagt omkring 30 forum-brugere der aktivt har meldt sig ud henover 12 år. Det af vidt forskellige årsager. Dette skal ses i forhold til de 36.000 som har meldt sig ind, så set herfra er antal udmeldinger nærmest ualmindelig få Smile

3) Det er det redaktionelle indhold der leverer indtægten til at drive forum mm. og derfor er der nødt til at være et godt flow af læsere omkring den del også Thumbs Up

4) Det giver ingen mening at benytte forummet som kommentarer til nyheder. Der er mange flere unikke besøgende på nyhederne end der er aktive brugere af forummet. Det er vel noget der ligner en faktor 50 i nyhedernes favør.

5) Nyhedskommentarer i forum vil hurtigt ødelægge forummet som den vidensbase det er. For de mange små korte kommentarer om alt muligt vil blande sig med den rigtige debat, og virke som spam herinde. Altså både spamme emner, oversigter, søgning osv. - og dermed trække kvaliteten af forummet ned Geek

Når det er sagt, så er der emner fra forsiden som også med fordel kan debateres i forummet her. Men nyhedskommentarer hører ikke hjemme herinde, af de grunde nævnt.

  /Lars


Redigeret af Lars - 28-Februar-2015 kl. 17:20
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 18:07
Tak for det grundige svar. Siden er jo gratis, så selvfølgelig skal der tjenes penge et sted. Jeg vil egentlig bare starte debatten, da jeg er sikker på dem der ikke kan styre sig i nyhedssporet, også læser med her på forum.

Men i har jo muligheden for at moderere lidt så de der uproduktive flamewars ikke overskygger det væsentlige?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 18:21
Man kan jo bare smide en PM til fx Hummelmose m. klikbart link til nyheden, hvor brugerne er i det røde felt, så rydder han pænt op i sagerne!!Smile

Og mht. reklamebannerne... Her kan man jo bare slå **** fra for dette site. (Den der dims, man har hentet til sin browser for at blokere reklamer)Dead

Jeg har dog været nødt til at blokere for Adobe Flashplayer, da denne laver ballade, så  jeg ikke kan bruge sitet. Dette bevirker, at ENKELTE reklamer ikke kan vises - beklager...


Redigeret af turbo2 - 28-Februar-2015 kl. 18:24
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 02:23
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Og jeg TROR,  at spammen kommer, når man bruger kommentarsporet, fordi da jeg holdt op med at skrive der, så klingede spammen lige så stille af...

Disqus er et stort anerkendt kommentar-system, der benyttes af tusindvis af hjemmesider verden over.

De udsender ikke spam.

  /Lars
Hmm !!! Det er da godt nok lidt af en skråsikker udmelding ? Det kunne jo være tilfældet, at de videregav emails til andre - eller ikke sikrede de emails vi opgiver ordentligt.
Jeg oplevede nemlig også utroligt mange spam email, den gang jeg deltog med kommentarer til nyhederne. Det stoppede flot og fint efter, at jeg har fravalgt at deltage.
 
Desuden har jeg lidt af samme holdning som trådstarter - Nationen 2 er blevet født og desværre er det recordere.dk, der har været med til forløsningen. Confused
Tåbelige og ubrugelige skyttegravs kommentarer fra selvbestaltede eksperter, forpester desværre de fleste nyheder ! Det - plus spam irritationerne gjorde valget om, at droppe deltagelsen i kommentarfelterne, ret nemt !


Redigeret af Roland - 01-Marts-2015 kl. 02:28
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 01:27
Hvis forum er en underskudsforretning synes jeg det er en skam at de forskellige fora har udkonkurreret Usenet, som var bedre og billigere til det samme, nemlig at diskutere forskellige emner.
Venlig hilsen
KB
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 01:34
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hvis forum er en underskudsforretning synes jeg det er en skam at de forskellige fora har udkonkurreret Usenet, som var bedre og billigere til det samme, nemlig at diskutere forskellige emner.
 
Nostalgi fra tiden der var engang, er jo et evigt aktuelt emne Smile
 
Men eftersom Usenet ingen indtægter havde, så var det jo også en underskudsforretning (blot sponsoreret af teleselskaber mv. dengang).
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Er det muligt at fjerne muligheden for at kommentere som gæst, så disse indestængte mennesker kan fise tilbage til ekstrabladet og få afløb for deres vrede.

Jeg skal lige forstå dig ret.
Du er irriteret over selve kommentarene. Men hvis de ikke var skrevet af anonyme, så var det ikke et problem for dig?

Jeg synes det er to forskellige ting. Og som udgangspunkt tror jeg ikke, at anonyme ville ændre mening eller ytre sig anderledes, blot fordi de ikke kunne være anonyme mere. 
[/QUOTE]
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 13:56
Hej

Beklager hvis jeg drejer vinklen lidt. Jeg har også set alle mulige kommentarer men det bliver selve nyheden jo hverken dårligere eller bedre af. Jeg griner lidt af dem Tongue 

Men hvad jeg savner og som jeg har skrevet om før så er det Jeres potentielle til at have en massiv kundegruppe som gerne vil købe, sælge & bytte.  

Lad os nu få et system der kreditere dem der gør det godt. Som tidligere nævnt så er bricklink.com (LEGO klodser) super. Her følger man hele købs/salgs processen.  

Hvis DBA & QXL kan sælge annoncer på dette så kan i vel også.

Jesper


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu