recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony - delay ml. fjernsyn-receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony - delay ml. fjernsyn-receiver

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:



Hmm - kan ikke se noget i indstillinger i mit fjernsyn - det er fra foråret 2011. Kunne da ellers være smart.



Hvordan er det nu, det hedder CEC, men alle producenter har deres eget navn. Anynet måske?
Kig i manualen til dit tv.

Klaus

Samsungs hedder Anynet - men på mit fjernsyn (har lige tjekket) kan den kun slukke en forstærker, ikke tænde.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Har du kigget her: http://support.myharmony.com/en/adjusting-a-devices-power-on-delay

?

Yeps - har sat den til 3 sekunder -men de tænder begge på samme tid. 
Nu vil jeg prøve inter device delay og se hvad det giver. Ellers må deres faktisk udemærkede support hjælpe.

PS. Jeg købte den på Logitechs hjemmeside til 665 på tilbud, det var billigere end de danske netbutikker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:14
Alternativt dropper du ARC og Anynet og trækker et optisk kabel. Så kan du tænde samtidig og selv bestemme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Har du kigget her: http://support.myharmony.com/en/adjusting-a-devices-power-on-delay

?

Yeps - har sat den til 3 sekunder -men de tænder begge på samme tid. 
Nu vil jeg prøve inter device delay og se hvad det giver. Ellers må deres faktisk udemærkede support hjælpe.

PS. Jeg købte den på Logitechs hjemmeside til 665 på tilbud, det var billigere end de danske netbutikker.

Ok. Prøv at sætte den til 10 sekunder f.eks og se om det ikke gør en forskel.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 09:24
Det kan ikke anbefales at sætte CEC til når man bruger multi-remote. Din Logitech er ikke klar over hvilken tilstand tingene er i hvis andet en fjernbetjeningen sender kommandoer.

Man kan godt sætte det delay ind, men sidst jeg forsøgte var det nogem med at brugerfladen gør det svært. Du skal sætte dit delay ind under Power sequence for aktiviteten. Man tilføjer et delay som ryger under TV og receiver "Power On", og så skal man flytte den op mellem de to. Men dette er meget svært da musen skal "have fat i" et område ude i siden, men burde kunne lade sig gøre.
Mvh dan.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Det kan ikke anbefales at sætte CEC til når man bruger multi-remote. Din Logitech er ikke klar over hvilken tilstand tingene er i hvis andet en fjernbetjeningen sender kommandoer.

Man kan godt sætte det delay ind, men sidst jeg forsøgte var det nogem med at brugerfladen gør det svært. Du skal sætte dit delay ind under Power sequence for aktiviteten. Man tilføjer et delay som ryger under TV og receiver "Power On", og så skal man flytte den op mellem de to. Men dette er meget svært da musen skal "have fat i" et område ude i siden, men burde kunne lade sig gøre.

Jeg har i mellemtiden fået svar fra Logitech - de anbefaler også at slå CEC/Anynet fra. Det betyder bare at jeg skal have et toslink kabel for at få lyd over i receiveren. Det skal der lige eksperiementeres ved i aften.

Ellers har jeg prøvet at skrue på delay - selvom jeg sætter et power on delay på 20s på receiveren - så tænder den alligevel efter 3s. Det virker lidt ulogisk. Og det er ikke "sent" nok til at fjernsynet ikke forstår at lyden kun skal til receiveren, og ikke begge steder.

Det var nu lettere da det kørte analogt og en gamle forstærkere var tændt hele tiden ;-)
Jeg må klø på.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 12:03
Det giver ikke rigtig mening med CEC/Anynet styring sammen med en multi remote.
Remoten sender jo kommandoerne til alle enheder.
CEC styrer jo tænd og sluk   og det er der ikke brug for.

Lyden kan da stadig komme via hdmi fra TV til forstærker
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2015 kl. 20:33
Efter at fruen og børnene er kommet tidligt i seng et par dage, så har der været tid til at kigge lidt på problemet.
Jeg kunne ikke få det til at virke med ARC mellem fjernsyn og receiver, uden at anynet/cec var slået til - det var meget ustabilt - lyden kunne lige pludselig slukke.

Jeg slog det fra, og fandt det optiske lydkabel frem og forbandt fjernsyn og receiver. Jeg fik indstillet harmony softwaren (let fra min tablet) og justeret delays tilbage til normal.

Nu virker det ganske fornuftigt - skal lige have fruen til at prøve det nogle dage og høre hvad hun siger. Men jeg kan rigtig godt lide den lille og kompakte fjernbetjening. Jeg foretrækker dens fysiske layout fremfor touch på harmony one - og ville slet ikke kunne undvære de numeriske taster. Så jeg kommer ikke til at købe en harmony touch.

Men tak for input til alle i tråden.
Håber andre også kan bruge det til noget.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu