recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken PVR box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken PVR box?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2015 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det blev Triax'en, og den skuffer absolut ikke på billedkvaliteten, der er bedre end Stofa smartboxen. En medkøbt USB 3 harddisk klarer optagelserne til UG. Det hele er købt hos AV-Connection.

 Du er vel så klar over at den ikke kan bruges til extra/bland selv kanaler. Den har kun Conax, og kan kun afkode i den kryptering, og ikke Stofas kodning.

Ja det fandt jeg ud af, selvom der i manualen står CI. Der står også at man kun kan se en af to kanaler der optages samtidig. Så vidt jeg kan se, er det et program ad gangen, da der kun er en tuner.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der står også at man kun kan se en af to kanaler der optages samtidig. Så vidt jeg kan se, er det et program ad gangen, da der kun er en tuner.
Du kan vel altid sætte den til at optage et program, og så bruge TV'ets tuner til at se et andet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der står også at man kun kan se en af to kanaler der optages samtidig. Så vidt jeg kan se, er det et program ad gangen, da der kun er en tuner.

Du kan vel altid sætte den til at optage et program, og så bruge TV'ets tuner til at se et andet.

Nope! TV'et er uden tunere. Det er et Pioneer KRP500M
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 09:13
For at få en boks med to tunere, skal jeg op i Panasonic til næsten den firedobbelte pris.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så vidt jeg kan se, er det et program ad gangen, da der kun er en tuner.


Selv med kun én tuner burde du kunne se et program mens du optager et andet, hvis de to programmer ligger på samme frekvens. Prøv at zappe mens du optager. Du vil så kun kunne zappe til de kanaler der ligger på samme frekvens som den kanal du optager fra.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så vidt jeg kan se, er det et program ad gangen, da der kun er en tuner.


Selv med kun én tuner burde du kunne se et program mens du optager et andet, hvis de to programmer ligger på samme frekvens. Prøv at zappe mens du optager. Du vil så kun kunne zappe til de kanaler der ligger på samme frekvens som den kanal du optager fra.

Flemming

Det vil jeg prøve. Det er som regel kanalerne DR1, TV2, Charlie og DK4, der er behov for at se og optage en anden.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 11:19
Den skriver jeg skal stoppe optagelsen for at skifte program :-(

Men fandt også ud af at straksoptagelse virker med et tryk på optageknap = 30 min, to tryk = 60 min, osv. En feature man kender fra HDD recorderne.

Redigeret af Kampus - 24-Marts-2015 kl. 11:23
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den skriver jeg skal stoppe optagelsen for at skifte program :-(


OK, det er ikke noget problem med f.eks Clint og Blue Tinum.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2015 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den skriver jeg skal stoppe optagelsen for at skifte program :-(


OK, det er ikke noget problem med f.eks Clint og Blue Tinum.

Flemming

Ok! Til gengæld nyder jeg den ekstremt flotte billedkvalitet, som Triax leverer. Bedre end mange andre bokse, og helt sikkert bedre end Stofaboksen. Denne boks er min tredje Triax, og det er altså kram.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu