recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision 7700 + VHS 90?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision 7700 + VHS 90?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beovision 7700 + VHS 90?
    Sendt: 02-Marts-2015 kl. 21:12
Hej

Jeg har for et par dage siden købt et Beovision 7700, som jeg nu gerne vil parre med en vhs-maskine fra den tid.

Jeg har læst mig frem til, at fjernsynet passede med en Beocord 8802-V, men det er jo betamax, så vil det mest naturlige valg ikke være en Beocord VHS 90, når man gerne vil se videofilm? Eller er der en anden maskine, som er tættere på i design? Jeg har yderligere et par spørgsmål:

Kan jeg bruge min Videoterminal til at fjernkontrollere videoen på mit 7700-tv?

Har VHS 90 en scartudgang som kan gå i fjernsynet?

Og endelig: Er det skørt at give 200,- for sådan en maskine, som ifølge sælgeren virker fint? (Bemærk at jeg ikke er samler, fanatiker eller andet, men blot en hobbybruger, som finder det sjovt, at tingene passer sammen, men som lever helt fint uden)

På forhånd tak :)


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 21:39
Tror nu aldrig at B&O har brugt Betamax systemet , - mon det så ikke har været Video2000 i stedet ? Anyway, så kan du i hvert fald ikke finde købefilm til dette format, - så jo , gå efter noget VHS . 200kr er jo et eller andet sted pebbernødder for funktionelt elektronik .Omvendt er VHS og billedrør totalt outdated , man mister simpelthen en masse detaljering i billedet i forhold til dagens standarter . Men hvis det er fint for dig, så skal det nok snart være - folk smider jo ting væk når det ingen brugtværdi har . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 21:50
Det betaler sig at lede videre på egen hånd, men det kunne jo være meget rart at få bekræftet mine oplysninger herinde.

http://beophile.com/?page_id=644

I bunden på siden står der "Video socket 21 pins". Det er på moderne dansk et scartstik, ikke?
Til top
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tror nu aldrig at B&O har brugt Betamax systemet , - mon det så ikke har været Video2000 i stedet ? Anyway, så kan du i hvert fald ikke finde købefilm til dette format, - så jo , gå efter noget VHS . 200kr er jo et eller andet sted pebbernødder for funktionelt elektronik .Omvendt er VHS og billedrør totalt outdated , man mister simpelthen en masse detaljering i billedet i forhold til dagens standarter . Men hvis det er fint for dig, så skal det nok snart være - folk smider jo ting væk når det ingen brugtværdi har . .

Ah, ja. Jeg forvekslede lige betamax med video 2000.

Jeg ved godt, at vhs er meget gammeldags, men som jeg har forklaret lidt om i en anden tråd, så har jeg bestemt mig for at gå baglæns, når det kommer til elektronik. Jeg er træt af ting, som går i stykker efter nogle få år, men som alligevel koster kassen.

Derfor har jeg købt det gamle B&O-tv. Og jeg har lige set min første videofilm (i mange, mange år) på det her til aften, og der var kvaliteten altså helt fin for mig. 

Jeg tænker også, at 200 kroner er okay. Som du siger, bliver der jo hele tiden færre af disse maskiner, da de bliver smidt ud, og der af gode grunde ikke bliver lavet nye :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu