recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket filformat - Windows på mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket filformat - Windows på mac

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket filformat - Windows på mac
    Sendt: 01-April-2015 kl. 08:16
Jeg skal have lavet en partion på min Mac, hvor jeg vil have Windows kørende.
Men hvilket filformat skal jeg oprette den partion i?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 08:57
NTFS.

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 09:02
Det kunne jeg ikke vælge under diskværktøjer af en eller anden grund. Løsningen blev at starte windows installeringsprogrammet op og formatere partiotionen der istedet. 
Tak for hurtigt svar:)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 09:28
Du kunne også have valgt at køre den virtuelt via VirtualBox. Så havde du ikke være nød til at partionere din HDD. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 10:10
Har du ikke brugt Boot Camp-assistent?

Venlig hilsen
KB
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 10:48
Jeg bootede bare op med Windows skiven..:)

Men hvordan filan får jeg mit netværk til at fungere?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 12:55
Du skal bruge Boot Camp assistenten, den guider dig hele vejen. Hvilken windows version vil du benytte?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 13:47
Det er windows 7. Jeg etablerede en driver mappe via bootcamp:). Og det virkede egentlig fint, men så skulle jeg "parre" mit touchpad og tastatur, det vil den sgu bare ikke med de koder windows ellers selv generere

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2015 kl. 23:29
supporten for win7 dør i bootcamp lige så stille og roligt (en stor del af alle de nye macs understøtter ikke længere win7 http://www.macrumors.com/2015/03/20/new-macbook-pro-air-no-windows-7-bootcamp/). Alle drivere SKAL hentes via bootcamp uanset hvad du gør. Der er ingen andre muligheder når det skal køres direkte på jernet. Det er kun apple der laver fungerende drivere til at køre på deres jern.

Som andre siger ville jeg virtualisere win7 nu. - enten fusion eller parallels. De har klart den bedste performance og er ikke voldsomt dyre. Så kan man også have tingene kørende samtidig med man kører osx. Men hvis det er fordi der skal installeres spil, så er bootcamp den eneste rigtige vej at gå.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu