recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC - er dette korrekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC - er dette korrekt

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 17:34
Kun keyboard genvejene. Det er ikke muligt at se hvilke knapper på din tv-fjernbetjening der gør hvad. Har du prøvet med fjernbetjeningen fra din Onkyo?

Redigeret af Dorf - 11-April-2015 kl. 17:34
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér extreme12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 19:09
Min receiver fjernbetjening fungere heller ikke desværre.


Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 21:13
Der er et eller andet galt men ved ikke helt hvad det kan være.
Er du sikker på det er den korrekte HDMI port du har valgt i opsætningen til adapteren i plex?
Har du prøvet at afinstallere/geninstallere driver til adapteren?
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér extreme12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 13:57
Efter at have kigget i manualen til mit TV tror jeg desværre at det er TV'et der er begrænsningen. De taster de skriver i manualen der kan bruges via CEC er også dem jeg fint kan bruge.

Noget helt andet. Hvordan kommer du i kontakt mig din NUC udenfor hjemmet. Her tænker jeg hvis man sidder et andet sted og gerne lige vil se en af sine film så skal jeg jo have mulighed for at vække NUC'en, der jo slumre. Jeg har prøvet med Teamviewer men kan ikke få det til at virke. Hvad gør du?
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér extreme12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 14:21
Lad så til at Windows 8.1 Pro skal indstilles til ikke at slumre, men kun standby for at kunne vække den remote.

http://www.groovypost.com/howto/enable-wake-on-lan-in-windows-8/

Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 14:27
Ok, det var surt. Du kan så bruge din harmony i stedet og uden adapter.
Jeg har kun prøvet at tilgå nuc'en fra en anden maskine inden for hjemmet. Der bruger jeg Real VNC men kender også teamviewer - super program til det formål.
Har du sat flueben ved "Tillad, at denne enhed vækker computeren" under dit netværkskort? Jeg går ud fra det virker når nuc'en er tændt?
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér extreme12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 14:35
Jeg har ingen problemer med at tilgå via Teamviewer når den er tændt.

Problemet er når den er i sumre mode, så kan jeg ikke tilgå den.

Jeg har fulgt Teamviewer's egen guide til formålet, men kan ikke få skidtet til at virke. Jeg må forsøge lidt mere.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér extreme12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 09:33
Jeg synes det er noget irriterende når jeg ser plex på fx min Ipad, så tænder både receiver samt TV inde i stuen - dette grundet Pulse-eight der må sende signal herom.

Kan man ikke slå dette fra? Hvis jeg nu sidder i udlandet og bruger Plex, så står TV og receiver tændt derhjemme. Det er ikke holdbart.

Overvejer meget at droppe det pulse-eight, synes det ofte ikke spiller ordentligt. Overvejer et Harmony. Min gamle Harmony virker ikke mere, så vil skulle investere i en ny. Hvilken vil I anbefale?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu