recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OpenWRT, TP-link TL-WR1043ND og Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OpenWRT, TP-link TL-WR1043ND og Chromecast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OpenWRT, TP-link TL-WR1043ND og Chromecast
    Sendt: 08-April-2015 kl. 09:21
Problem løst ...

Hej,
da jeg lige har fået fiber (Fibia / Waoo) ind i hytten, og den router man får fra dem, virkelig intet kan, har jeg smidt min egen på. 

Routeren er en OpenWRT (Barrier Breaker 14.07) som jeg har smidt på en TP-link TL-WR1043ND. Det fungere virkelig godt, og DNS fra Unblock-US fungere upåklagelidt på enheder der connecter dens wifi.

Nu vil jeg gerne kunne bruge Unblock-US via Chromecast, hvilket kræver man laver lidt fiksfaks, for at komme uden om deres hardcodet Google DNS.

I min DD-WRT, (som jeg er gået væk fra, da den er for ustabil synes jeg) var det samme måde jeg gjorde det på. Og det virkede rigtig fint! (dog på yousee, men burde vel ikke sige noget) Følgende linjer tliføjet i Firewall: (og en masse andre kombinationer har jeg forsøgt)

iptables -t nat -A PREROUTING -d 8.8.8.8 -j DNAT —to-destination 208.122.23.22
iptables -t nat -A PREROUTING -d 8.8.4.4 -j DNAT —to-destination 208.122.23.23

Men, jeg kan bare ikke få det til at fungere i OpenWRT! .. Tilføjer den, genstarter router osv.. Men der sker bare nada. Den gør det ikke!  Jeg har søgt og søgt på løsninger, og alle skriver, det er det man skal gøre.. Men kan slet ikke få det til at dutte.

NU mangler jeg virkelig hjælp. Der må være en eller anden form for indstilling jeg mangler at gøre, på min OpenWRT router..

Anyhow? Er ved at gå i spåner over det. 

Lidt yderligere forklaring, sakset fra en hjemmeside.

"
If you want Chromecast devices to work too, you'll need to forward 8.8.8.8 and 8.8.4.4 to the Unblock-us DNS IPs (since Chromecast has the Google DNS servers hard-coded and can't be changed). This can be done through custom firewall rules. On my OpenWRT config, these are located in /etc/firewall.user, which looks like this:

iptables -t nat -I PREROUTING 1 -d 8.8.8.8 -j DNAT --to-destination 111.118.175.56
iptables -t nat -I PREROUTING 2 -d 8.8.4.4 -j DNAT --to-destination 118.127.33.48"


Redigeret af RuneH - 09-April-2015 kl. 08:23
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu