recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel-hjælp til rookie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabel-hjælp til rookie

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kim.H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel-hjælp til rookie
    Sendt: 04-August-2006 kl. 08:38

Hej med jer,

Jeg venter med spænding på at modtage mit Philips 37PF9731, som jeg har købt via fælleskøbet.

I den forbindelse vil jeg (som den rookie jeg er) spørge om, hvilken tilslutning jeg skal bruge til min DVD-afspiller (den har ikke HDMI-udgang). Skal det være scart eller component? - Gør det en forskel i billed-/lydkvaliteten?

/Kim

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 16:28

 

 Component er måske en anelse bedre end RGB, men ved brug af Component skiftes der ikke automatisk til den indgang, det skal gøres manuelt. Ligeledes er der heller ikke Auto format skifte (4:3 - 16:9).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kim.H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Component er måske en anelse bedre end RGB, men ved brug af Component skiftes der ikke automatisk til den indgang, det skal gøres manuelt. Ligeledes er der heller ikke Auto format skifte (4:3 - 16:9).

Ok. Tak for hjælpen.

Jeg tror det bliver RGB. Er det et bestemt kabel, der kan anbefales?

/Kim

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 16:53

 

 Gode kabler er et must. Selv bruger jeg Profigold.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 18:28
Hmmm, burde man ikke her tilføje, at man i teorien (her siger jeg teorien, da jeg ikke selv har oplevet det i praksis, bare hørt det) får et bedre billede på component, da det vil være et progressivt signal, hvor RGB via scart er interlaced...???
(Som sagt er jeg ikke helt sikker i ovenstående, nogen der kan be- eller afkræfte det?)
/M
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2006 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Hmmm, burde man ikke her tilføje, at man i teorien (her siger jeg teorien, da jeg ikke selv har oplevet det i praksis, bare hørt det) får et bedre billede på component, da det vil være et progressivt signal, hvor RGB via scart er interlaced...???

 Jeg skrev jo også at Componet nok har en lillr fordel på kvaliteten, men så er der jo så de nævnte minusser i forbindelse dermed.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 22:00

Ligesom radiomanden bruger jeg selv Profigold, og er yderst tilfreds.

I følge pricerunner er klik1stik.dk det billigste sted i DK.

 

Hilsen Don P.
Til top
IGOR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Hmmm, burde man ikke her tilføje, at man i teorien (her siger jeg teorien, da jeg ikke selv har oplevet det i praksis, bare hørt det) får et bedre billede på component, da det vil være et progressivt signal, hvor RGB via scart er interlaced...???
(Som sagt er jeg ikke helt sikker i ovenstående, nogen der kan be- eller afkræfte det?)
/M

Jeg har et Panasonic TH42-PA50 og jeg får bestemt et bedre billede ved at anvende componentkabel med TV'et indstillet til progressivt signal.

Men ja, jeg skal selv trykke en enkelt gang på fjenbetjeningen til TV'et for at indstille det til kompopnent indgang. Men jeg mener at forbedringen er så stor at det er det ekstra tryk værd

DVD'er er jo også indspillet i dette format(progressivt)

Sæt en DVD af en god kvlitet i maskinen og prøv så at lave en A-B test med henholdsvis RGB/komponent så tror jeg ikke du er i tvivl.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu