recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Nas til HDHomerun og Kodi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Nas til HDHomerun og Kodi?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 09:24
NB: Mener forøvrigt at DS214+ har bedre performance end DS214play - sidstnævnte skal du kun vælge, hvis du decideret har brug for transcoding til eks. mobile enheder (tablets, telefoner osv) eller lignende.
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 09:44
tipsen, jeg er nok enig med dig langt hen ad vejen. Dog synes jeg ikke at det er særlig krævende at 'nurse' en windows 8 PC. Og en kombination af PC og NAS giver bare flere muligheder.

Trådstarters ønske og behov er, at lave en backend, så han kan se og optage TV via sine 2 stk. Raspberry Pi's, og til det formål er begge de PC'ere jeg har foreslået mere end rigeligt kraftige.

Ja, jeg har både min NAS og 'server' stående tændt hele tiden, men NAS'en er sat til at gå i dyb søvn, når den ikke er i brug, så der er ingen ting, der er i bevægelse i den, og dermed larmer, det meste af tiden. NUC'en bruger mindre end 5 Watt så den kan godt få lov at køre 24/7.
Til top
tchav Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tchav Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 21:18
Binne: Lyder interessant med kickstarter projektet jeg frygter dog lidt at det ikke virker for HDHomerun HDHR3-EU, da jeg ikke kunne læse noget om support af denne.

erazmuz: Var ikke klar over man kunne lave en nuc så billigt. Jeg tror dog jeg vil finde det lettest at have en NAS kørende og ikke en Nas samt Nuc.

Tror jeg vil kigge lidt mere på de forskellige NAS muligheder.

Hvis jeg forstår det rigtigt kan denne backend kører på min Raspberry PI2 samtidig med kodi. Tror lige jeg skal have undersøgt denne mulighed også Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu