recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide: Brug din iPad/Phone som IP Cam med Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guide: Brug din iPad/Phone som IP Cam med Synology

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Guide: Brug din iPad/Phone som IP Cam med Synology
    Sendt: 29-April-2015 kl. 06:49
Halløj. :)

I forbindelse med at vi har fået hund havde jeg et ønske om at holde øje med den når jeg ikke var hjemme. Men syntes en investering på 1000 kr var lige i overkanen for at sætte et kamera op. Men så fandt jeg over en app ved navn iPCamera. Den koster kun 8 kr og omdanner din iPhone eller iPad til et IP camera som kan forbindes til en Synology NAS. Eller som man evt bare kan logge på via en browser.

Man har mange muligheder blandt kvalitet, focus lock, password og brugernavn (opsættes i indstillinger i iOS) rotation af billede og meget mere.

For at tilføje den til Synology skal man tilføje et brugerdefineret mærke
For mit vedkommende så det således ud. Når du har udfyldt felterne trykker du test for at se om der er forbindelse. Husk at have appen startet på din iOS enhed.


Håber nogle kan bruge dette lille fif hvis de har brug for hurtigt at overvåge noget mens i ikke er hjemme. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 07:00
Fedt..det skal prøves..
Til top
Lynetk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lynetk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 09:09
Tak for tippet. Skal da helt sikkert prøves.
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 20:17
Kan jeg via browser logge på kameraet hvis jeg er uden for husstanden?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 21:16
Virker kun på hjemme netværk.

Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2015 kl. 21:28
Der til nogle findes en Apps så man kan til gå dem ude fra. Som til safehome.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 05:06
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Kan jeg via browser logge på kameraet hvis jeg er uden for husstanden?

Ja det kan du godt, det kræver dog at du opsætter port-forward til din iPad med det port nummer du har opsat under indstillinger i iOS.
Personligt bruger jeg synology og tilgår derfor denne via synology DS cam appen.
Jeg kan dog også logge på via en browser hvis jeg laver en vpn tunnel til mit netværk.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Halløj. :)

I forbindelse med at vi har fået hund havde jeg et ønske om at holde øje med den når jeg ikke var hjemme. Men syntes en investering på 1000 kr var lige i overkanen for at sætte et kamera op. Men så fandt jeg over en app ved navn iPCamera. Den koster kun 8 kr og omdanner din iPhone eller iPad til et IP camera som kan forbindes til en Synology NAS. Eller som man evt bare kan logge på via en browser.

Man har mange muligheder blandt kvalitet, focus lock, password og brugernavn (opsættes i indstillinger i iOS) rotation af billede og meget mere.

For at tilføje den til Synology skal man tilføje et brugerdefineret mærke
For mit vedkommende så det således ud. Når du har udfyldt felterne trykker du test for at se om der er forbindelse. Husk at have appen startet på din iOS enhed.


Håber nogle kan bruge dette lille fif hvis de har brug for hurtigt at overvåge noget mens i ikke er hjemme. 

Hej, 
lige et par spørgsmål: hvad for en app til 8. kr? er det 'iPCamera - HighEnd Network ---' af Dominik Seibold. Jeg kan ikke se andre til 8:-kr.

Hvor defineres brugernavnet: I iPad eller hvor:
Kildesti: defineres den i Surveil. station eller i iPad'en ?

hilsen steen
smedev
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af smedev smedev skrev:

 
Hej, 
lige et par spørgsmål: hvad for en app til 8. kr? er det 'iPCamera - HighEnd Network ---' af Dominik Seibold. Jeg kan ikke se andre til 8:-kr.

Hvor defineres brugernavnet: I iPad eller hvor:
Kildesti: defineres den i Surveil. station eller i iPad'en ?

hilsen steen

Det er denne app

Brugernavn og password defineres inde i instillinger hvor du også opsætter Wifi og så videre...
Kildesti skal defineres i Synology Surveil. station. Hvis du bare ønsker at bruge den lokalt så er det bare at logge på den ip adresse som bliver vist når du starter appen. Bliver ikke mere simpel end dette :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu