recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS til Plex Media Server og DVB-Link TV Server??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS til Plex Media Server og DVB-Link TV Server??

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 16:59
Har ikke en anelse om den har de samme programmer, desværre. Men mit umiddelbare gæt vil være ja, da det er jo DSM man installerer ligesom på der er en NAS. Er sikker på der er nogle her på forum som ved mere om det end jeg.

Så må du bruge dit netværk til at få hjælp til at samle det, eller også skal du holde fast i det med købe en NAS, og overveje om det skal være en anden løsning end Plex.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 19:15
..Eller overveje om du har brug for transcoding.
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 22:20
tror det bliver en Synology DS415play, da jeg ikke kender nogen der kan lave en Server sammen med mig.
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af kimc88 kimc88 skrev:

tror det bliver en Synology DS415play, da jeg ikke kender nogen der kan lave en Server sammen med mig.

Har du undersøgt, om Plex Server understøtter hardware transkoding på DS415play? Vil du bruge Chromecast, så bliver transkoding nødvendig, hvis du vil se 1080 video eller hvis lyden er Dolby eller dts.

Købte en DS1513+ i håb om den også kunne bruges til Plex Server men desværre har den ikke kræfter nok til transkodning. Ærgerligt for Plex kørte ellers udmærket. Så jeg endte med en server-løsning.
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 23:21
Okay men kan ikke selv lave en server
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 12:57
Ellers køb en færdig samlet pc.

http://www.medion.com/dk/shop/medion-akoya-p5019-d-910019816.html

Jovist det ligner ikke længere en NAS eller en NAS ligende server, men samle selv slipper du for, tage stilling til styresystem slipper du for. Af de ønsker du har, kører alle på den, plus den kan transcode.

Og være langt kraftigere end en DS415Play
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 15:53
Har du overvejet en okay NAS og en RPI 2 ?

Jeg bruger XBMC/Kodi fra min Qnap NAS til min RPI.

Ellers kan du også købe en https://www.qnap.com/i/en/product/model.php?II=147

Min bror og far er mega glad for den!

mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 09:16
Har lige set på HP ProLiant MicroServer Gen8 Entry ville den være hurtig nok til at kunne transcoding? Og så Installere XPEnology. http://www.edbpriser.dk/server/hp-proliant-microserver-gen8-entry-id-7423423.aspx?q=hp+proliant+microserver+gen8
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2015 kl. 11:10
Mindre 1080p vil den sagtens kunne transcode. Men fulde bluray remux i mkv, vil den ikke kunne.men maks en af gangen af de mindre 1080p.

Redigeret af JordanDK - 09-Maj-2015 kl. 11:11
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 22:41
hvordan skal jeg kode min video så de kan afspilles på plex via   chromecast uden af nas skal transcoding?
Til top
kimc88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimc88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 23:35
vis jeg køber en Synology DS415+, ville jeg kunne sæt en af mine gammele HDD fra min nuværende NAS i den og kopier alle mine data over på den? og så købe en ny og større når jeg har penge til det?
tænker på at det skulle kører i RAID SHR.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu