recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til WMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til WMC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2015 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Mit setup er for det meste standard, men de små tweaks jeg har er totalt bøvlet at skulle beskrive sig til.

Timeshift har sin egen 40 GB partition, da det ellers vil være med til at fragmentere disken i systemet. 
Systemet har en 128 GB SSD som er del imellem Windows og TimeShift partitionen.
Optager du også på ssd disken - eller ryger det på en alm disk med det samme? Jeg har overvejet en større ssd disk til alle optagelser - der så når de er færdige kopieres over til en fysisk disk.
Jeg har oplevet flere optagelser med en masse hakken i - og jeg tror det er fordi at det er pga. der var flere optagelser på samme tid => det kunne den gammeldags harddisk ikke følge med i.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Til tv delens billede benytter jeg CyberLink Video Decoder "PowerDVD 13" codec, da det recover godt fra fejl i stream og er meget hurtigt. Til gengæld kræves det at man finder det forskellige shady steder på nettet, da PowerDVD ikke tillader at man bruger codec'et selvom man har købt deres afspiller.

Til tv lyddelen har benytter jeg LAV Audio Decoder, med HDMI til min surround receiver.
Configurationen er sat til stereo, men med AC3 passthrough. På den måde vil DD5.1 signaler blive sendt videre som 5.1 signaler. Men alt andet vil sendes som et stereosignal og det kan min surround receiver så bearbejder, som var det et Dolby ProLogic signal. De fleste ting sendes i dag som ProLogic, når de ikke er i rigtig surround.

Kan man lokke et par screendumps ud af dig Big smile


Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


PowerScheduler plugin benyttes til at styre at maskinen skal gå i "Sleep - S3" når den ikke er benyttet i længere tid, den forhindrer også maskinen i at gå i sleep når visse kriterier er opfyldt.

Så vidt jeg husker styrer den windows' strømstyring? Kan den også det med f.eks. W8.1?

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

XmlTv plugin benyttes sammen med et abonnement med TimeFor.tv. Men det lukker i år og du må søger herinde i forum efter en løsning. Der er flere som arbejder på at skifte TimeFor.tv ud.
Alternativt kan men benytte EPG fra din kanal udbyder, men det virker ikke særligt godt til serieoptagelser.
Den bruger jeg også - og det kører bare godt. Øv at det ikke fortsætter
Jeg har/havde den også på min android tablet - men jeg kan ikke finde den i Google play mere.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

ComSkipLauncher benyttes til at fjerne reklamepauser i de optagede programmer. Man kan bruge den gratis ComSkip eller købe sig til én der kører hurtigt.
Er den kun under afspilning det virker, eller fjerne den også reklamerne fra din .ts fil, så man f.eks. kan komprimere og gemme en film?
Jeg har prøvet med videoredo - men det er en omstændig affære, selvom jeg har en computer der er kraftig nok.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu