recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD afspiller som computer CD-drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD afspiller som computer CD-drev

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 18:45
At lytte til CD er blevet en vanesag. Tog et spring tilbage til vinylen for et par år siden, men blev skuffet over en mere nøgen lyd uden dynamik. Det er som at bruge smør efter årtier med blandingsprodukt, det smager ikke godt! CD'en giver den gode oplevelse. Både i den audiofile oplevelse, som i den visuelle. Den lækreste visuelle oplevelse er nu at se vinylen blive afspillet på en lækker pladespiller, men kan ikke affinde mig med lyden mere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 19:10
Din beskrivelse af din vinyllyd tyder på for ringe afspillekæde...

M.v.h.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 19:21
...muligt at metaforen er skidt valgt, men det er en *fornøjelse* når der kommer rigtigt smør i stedet for de skramlede blandingsprodukter - det er det ægte produkt og det andet er bare noget komfort-skrammel fyldt med tilsætningsstoffer...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 20:25
Trumle_ Ipad' en er selvfølgeligt kun min remote ,- eller tilgang til musikken . Musikken afspilles på et anlæg der består af Sonos Connect ( kontrolforstærker) - NAD 275 BEE ( effektforstærker ) og SA 1750 (højtalere ) .

Og Tweaky har fuldstændig ret ,når han bekendtgør ,at der ingen hørbar forskel er på seriøst lagrede musikfiler , - og CD afspillet musik . KUN fordomme, selvbedrag og nostalgi . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 20:50
OK. Skulle bare høre hvad folk bruger. Jeg betjener computeren med en telefon. Kan heller ikke helt forholde mig til CD mere, men jeg kender da enkelte der stadig bruger det. Jeg kan ikke høre forskel, så for mig ville CD være en akademisk lydfordel (komprimeret mod CD) mod at at ofre en masse komfort.


Redigeret af Trumle - 08-Maj-2015 kl. 20:51
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tweaky_ Ja, vi er forskellige - Hvis ikke de kommercielle streamingtjenester fucker mulighederne op, så har jeg godt nok svært ved at se CD mediets bæredygtighed - der er simpelthen for få som dig . . .


CD mediet har masser af gode år endnu. Dertil er der ikke styr nok på streamingtjenester endnu, men vi er helt enige om at det på sigt er en død sild. Det samme som sker for vinylen, når nu retro bølgen dør ud igen.

Sålænge jeg kan købe fysiske medier, nye eller brugte, så skal jeg nok klare mig. Den dag det er helt slut med medierne, må jeg jo så begynde at dyrke renæssance-roser som hobby istedet for
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu