recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - optage tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

optage tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: optage tv
    Sendt: 18-Maj-2015 kl. 23:44
Hej alle

jeg leder efter en mulighed for at starte en optagelse Boks/TV når jeg ikke er hjemme 

troede man kunne få en boks man kunne sætte til ens smart-tv så man kunne fortælle det at nu skal du optage Cry

jeg har søgt lidt på nettet på bokse og tv og finder en masse men ved sku ikke hva jeg helt skal kigge efter 

håber der er en der kan hjælpe 

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 04:50
Jeg har en Western Digital AV TV USB 3.0 2TB harddisk tilsluttet mit Panasonic Tv og på det kan jeg programmere, så det optager når jeg f.eks. ikke er hjemme. (PVR funktion) 
Den mulighed mener jeg også, du har med dit Samsung TV. 
Da dit fjernsyn ikke har twin/dual tuner, kan du ikke samtidig se en kanal, mens du optager en anden. Men det er jo ikke et problem, når det handler om programmerede optagelser når du ikke er hjemme.
Der findes sikkert andre USB harddiske, som også kan bruges. Jeg valgte en som var optimeret til netop optagelse.


Redigeret af Roland - 19-Maj-2015 kl. 04:53
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 17:29
hvad med en helt alm harddisk koblet til TV? - optagelserne foretages på TV'et og ikke på boksen.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 18:35
Er essensen i dit spørgsmål, at du vil programmere optagelser mens du er på farten, altså over nettet? Det skal en del af Panasonics recordere kunne klare. Se fx. Panasonic Remote Recording Service.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 08:54
Da du ikke skriver noget om hvordan du modtager signalet (DVB-t, DVB-c eller IPTV), er det lidt svært at råde dig..
Hvis det er DVB-t eller c, kan du som skrevet ovenfor tilslutte en USB lagerenhed til dit TV og optage på den. Er det IPTV, kan du købe en boks med optagemulighed fra leverandøren af dit signal.
/Peter
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 18:19
gik vist lidt hurtigt med at få skrevet og uddybet helt hva det er jeg ønsker

jeg har DVB-C 
 i bund og grundt er jeg meget glad for den måde mit ES8005 optager på 

jeg er sømand og når jeg er ude at sejle går man glip af en masse gode dokumentar programmer så jeg mangler en mulighed for at kunne starte mit tv eller en boks fra nettet og eller fra en app det tvivler jeg på mit ES8005 kan men der må være en boks hvor man kan tilgå EPG med en app og starte en optagelse

det kunne jo være dejligt med en flok gode dokumentar eller serier med ud at sejle det gør ens aften lidt bedre

MVH
BJepsen 
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 18:46

Det er så helt klart at det er en Panasonic Recorder du skal have, vær opmærksom på, at det ikke er alle modellerne der har Remote Record.
Se indlæg fra Huntedik.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 20:35
jeg takker for hjælpen det er jo lige det jeg skal have Smile Thumbs Up

fandt den her Panasonic DMR-BCT84 1TB er der en der kender til den og har nogle erfaringer 
vil jeg meget gerne høre

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 21:31
De tyske modeller (som sagtens kan bruges i DK) er billigere. De er også omtalt i flere test på digital.tv. En af de tyskemodeller er f.eks. 840. Men en oversigt kan ses her : https://www.alternate.dk/html/search.html?query=panasonic+dmr-bct&x=0&y=0

Redigeret af kim.t - 22-Maj-2015 kl. 21:32
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 20:48
tak for svar alle sammen

så er den sku bestilt

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu